Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1198 ggr
Ketang
0

Såriga ben?

Min Whippet blir röd och får lätt småsår på tassar och ca 10-15cm upp på benen nu när det är blött och kallt. I går var vi på en stor åker och min hund lekte med en annan. Dom sprang runt i gräset och när vi kom hem var han röd om tassarna och blödde lite på ett par ställen.

Så här var det förra året också och när det blev skare på snön skar han upp sig flera gånger. Inte allvarligt men ändå så pass att det blev rispor som blödde.

Jag har funderat på sånna där utstälnings strumpor som långhåriga hundar har. Men jag funderar på om dom verkligen sitter kvar när han springer som han gör.

Satum
0

Sådär kan vår ena Chinese cresed kille få. Samma visa varje höst och när det börjar bli fuktigt ute. Även på vintern. De brukar oftast inte blöda men väldigt röd och lite småsårig blir han + att han får nå skavsår mellan tårna av fukten. Jag vet inte heller vad man kan göra? Kanske testa sånna strumpor? Ska kika på det iaf :)

Ketang
0

Jag kommer att köpa dessa om jag får lite mer klarhet i om dom kommer sitta kvar när han springer.