Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1601 ggr
teezan
0

vgw-sele?

någon som har en vgw-sele på sin hund? hur upplever ni den? funderar på att skaffa då jag fått tips om den och då vi velat byta sele ett tag :)

det är väl inte, som jag läste nånstans, att hunden gör "en volt" om den försöker hoppa eller liknande? lät lite dramatiskt :P

rebz
2

Jag använder det på min hund. Tycker främst selen sitter bra på hunden, då alla remmar är ställbara så man kan ställa in allt så den sitter bra. Man får absolut lättare kontroll och hunden kan inte dra framåt med samma kraft utan när denne drar så liksom svänger den inåt/bakåt mot dig. Den löser ju inte problemen automatiskt men den funkar jättebra som ett komplement till koppelträning/kontaktträning. Att hunden gör en volt förstår jag inte vad personen fått ifrån. Om kopplet sitter som det ska och hänger vid sidan som det borde och hunden hoppar framåt så vänds hunden istället åt sidan mot dig och får inte kraften framåt.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Doglovers]
1

Har flera bekanta som rekommenderar den här selen. Dom säger att dom nu äntligen kan gå dom där lugna trevliga promenaderna och även tycka att det är kul. Jag har alldeles nyss själv köpt en till en omplacering. Och hon drar som en nordsvensk. Jag har inte hunnit prova den än. Jag googlade lite på den här selen eller bälte som den kallas. Då hittade jag ett ställe där dom visade genom en video inspelning hur den ska sitta och hur du ska sätta kopplet. Jag tror inte du kommer ångra dej.

teezan
0

bra att "voltandet" inte stämmer ;)

jag har bara hört positivt om denna sele så borde ju testa ! :)

min drar inte så värst just nu men klarar inte ha halsband för DÅ drar han för kung och fosterland och man får ingen kontakt what so ever ;) och vi vill ha en bra sele helt enkelt :)

vår kursledare föreslog också denna sele då hon sa att han skulle sluta hoppa och studsa vilket skulle underlätta vid hundmöten då han blir väldigt ivrig.