När det är tyst...
Inga bilder här, hon gör sånt när vi inte är hemma xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag gjorde det stora misstaget att lära Smilla öppna skåp och lådor. Det har jag fått sota för många gånger när hon öppnat "hundlådorna" i hallen och käkat upp allt i matväg där i.
Hon är en riktig tjuv i övrigt också, en riktig liten lus. Är man hemma skulle hon inte ens tänka tanken på att äta något som inte är hennes, men så fort man åker hemifrån så är hon på diskbänken och rotar. Nu har man ju lärt sig att aldrig ha något framme där hon kommer åt det, men i sina dagar har hon bland annat käkat upp en julskinka på 3.5 kg (!!!!) och 800 g köttfärs. Glömde jag nämna att hon är en väldigt matglad hund?
Arach gör inga såna dumheter, eller han har åkt på utomhusförbud på våran framsida då han gräver i rabatterna, men that's it.
Har inga bilder dock.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Hahahaha! Förstår att du garvade :D
Själv har jag tyvärr ingen bild heller :/
Haha!
Jag har ingen bild, då det inte var vi som var hemma när det hände. Men jag kan berätta.
Vi hade två tikar, varav en var valp bara. Mormor och morfar passade dem, och hör ifrån vardagsrummet "duns, tystnad, duns". De smög in bakvägen, och hittar den äldre tiken på bordet (!) med nosen i godisskålen. Där plockar hon upp en polkagris, går fram till kanten och släpper ner till valpen. Sen äter hon en själv, och ger en till till valpen.
Det var det gulligaste jag hört! Hon som var en sån surkärring annars :)
Haha! Vad sött!
Min Boston var runt 85-90cm i mankhöjd (grand danois) och nådde lätt upp till t.ex diskbänken. En dag när jag satt i soffan gick han ut i köket själv. Sedan smög han försiktigt förbi dörröppningen i hallen med en stor nybakad bulle i ena mungipan. Han sneglade åt mitt håll och såg att jag kollade på honom och då backade han försiktigt tillbaka.
Tyvärr har man aldrig kameran med sig när sånna saker händer ^^
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
HAHAHAHAHA!
kolla in minen på bli avslöjad
Tyvärr har jag inget bildbevis på rackaren Donna som gör lite få upptåg ibland. Bla har hon förkärlek till dra ut husses strumor o annat från tvättkorgen japp bara hans o det blir små bra lufthål i sakerna med. De är mycket roligt att kampa oxå med dom o har hon tur så får hon enja till draghjälp. Jag tror detta beror på att hon ser husse som sin mer "kompis" o kompisar gillar ju rackartyg
Mina saker rör hon inte eller lill matte o husses. En annan sak hon gör är att hoppa upp o dra i toarullen ja det brukar ju vara en liten ruta nedragen sen kutar man allt vad man kan med pappret i munnen, har man tur hinner man göra 1000000000000000000 små små små bitar av allt toapapper. Matte brukar se lite små piss ut men vad gör det 
Enja var mer tjuv som 8mån -1.5 år då stal hon gossedjur som var dottern o som hon visste att hon inte fick ha, dessa smög hon in o ryckte åt sig när lillmatte sov. Så kom hon trippandes med dom o la alla i sin bädd som inte andväns till annat än samla på sig leksaker o ben i. Men hon sluta med detta tyckte iaf det var lite sött bus.
#0 och #7
Haha 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Haha vilken rolig tråd :) gillar verkligen den första bilden "Avslöjad!!!" #7 hahaha korkade hon upp flaskan själv också?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
7 ett glas rödvin är bra för hjärtat 
Jag ska vara beredd med kameran nästa gång det är ovanligt tyst, vilket händer lite då och då, är han inte i samma rum som mig och det är knäpptyst så händer det definitivt något
#0 - Hahaha, aww :)
Hahaha vilka roliga berättelser o bilder ni också kom med :D
#7 Vilken bild :D
Det där känner man igen, när man inte hört Dolly på ett tag och hon inte sover då är det dags att bli orolig 
Om man nar glömmt stänga dörren in till toaletten, då har man snabbt tolettpapper i hela huset :P
Böcker och papper är super kul att strimmla ;)
Men framför allt, är hon en mästertjuv. Man ser henne smyga in ett rum, och sedan kommer hon ut (stolt som en tupp) med hennes stöldgods i munnen. Efter det att hon har visat upp det, så springer hon och gömmer det under soffan (i stugan så gömmer hon det i sin grop under studsmattan).
Och inte tuggar hon på sakerna hon har stulit heller, nejdå hon stjäl ännu fler saker istället. Det är ju det som är kul!
Strumper, nallar, glasögon, plastpåsar, min pyjamas, Bh:ar, klädnypor, detta är några favoriter…
Sedan är det ju en stor favorit att,
1. Bada i dammen
2.Panera sig i jord
3. Smita in i huset
4.Hoppa upp i soffan
Hon har mycket för sig, min lilla gullunge 
Det är tur att hon är så söt!
(I sin grop med min stulna flipflop brevis)
// Nadja
Här bor en valp , full av bus!Det som händer VARJE dag är att han tjuvar åt sig strumpor , sedan får man jaga efter honom.Det konstiga är att han alltid lyckas hitta ett par någonstans.Inte ens jag hittar dom. 
//Flöffo
Här var det tyst en stund ikväll…. Resultat en stor bit av köksväggen uppäten 
Ärans hund!
#16 Hahahaha vilken lirare till hund! ;) Min är också en mästare på att stjäla saker! OCH framför allt har han kommit på ytterligare en grej; att gå in i sovrummet (där han inte får vara på dagarna eftersom han hoppar upp i sängen och förstör och skitar ner allt). Så herren har lärt sig att öppna dörrar…. och går in där när vi är i ett annat rum. Och kommer ut med stöldgods ;)
#17 Hahah skönt att veta att man inte är ensam om att jaga valpar som stjäl saker xD "Loss" och byteshandel o jakt är vardag.. haha
#18 Åh herregud :O
Haha vilken rolig tråd! Har ganska många gånger hittat upprivna soppåsar i köket osv, men det roligaste hysset jag varit med om va när vi hade en jourhund tidigt i våras som helt sonika tog ett skutt upp på köksbänken när det vankades middag.. Snacka om spänstig hund, och Shit vad roligt det såg ut. :D Valpen som nu är 6 månader har som favorithobby att dra sönder pappersrullar hon hittar här och var. Servetter eller pappersnäsdukar funkar utmärkt de också!
Att lägga sig på soffbordet eller ta vägen över soffbordet ner på golvet gör vår lilla tjej också väldigt ofta..