Samma men i ny kropp...
Ja jag hittade inte alls någon vettig rubrik till detta men tänkte höra med er samtidigt som jag vill skriva av mig.
Har ni någongång kännt att en hund ni varit tvugna att ta bort, har hjälpt ödet att skicka en liknande hund till er strax efter?
Kan berätta lite hur jag menar; Vet inte hur många som har koll på att jag var tvungen att ta bort min Fm hund Godzilla i början av sommaren, Hon var då 8 månader. Jag har aldrig träffat en hund som är så beroende av närhet och att bara få ligga i sängen och mysa.
För två veckor sedan fick jag ett nytt erbjudande att ta en omplacerad Fm hund och jag tackade jag av olika skäl. Detta är då en tjej som heter Fm Gorda och är 8 månader. Hon är precis som Zilla, i allt hon gör (förutom att hon är ouppfostrad och jätte glupsk då
) Hon ligger precis på samma sätt som Zilla låg, med tassen över mig under natten, eller huvudet på mitt bröst, hon väcker mig på morgon genom att krypa upp i famnen och putta på mig tills jag lägger ut armen som hon kan lägga sig på, Precis som Zilla gjorde…
Varje gång jag tänker på tiden med Zilla så kommer Gorda och lägger huvudet i min famn och när jag pratar om Zilla kommer hon och slickar mig på handen.
Jag kan verkligen inte omgå att fundera på om de är min älskade lilla Zilla som har skickat Gorda till mig. På något sätt har detta fått mig att acceptera att Zilla faktist är borta och att tiden vi hade kommer alltid betyda sjukt mycket men att jag måste gå vidare och försöka igen.
På bilden är min nya, Fm Gorda
Åh vad roligt att läsa om dig och Gorda! Jag är helt övertygad om att det va Zilla som skicka henne till dig. På samma sätt som jag är övertygad om att min bortgågne kanin Tyko skicka Sansa till mig.
Så underbart att du kan hitta ett sånt stöd i Gorda och fortsätta leva, med Zilla alltid i minnet förstås!
Riktigt vackra damer båda två!
<3! :)
Nån vecka efter att jag var tvungen att ta bort min gamla katt skulle jag åka på semester, till Cypern. Där finns ju iofs många vildkatter, men en av de första dagarna när jag öppnade hotellrumsdörren (mot en innergård) stor där en katt med samma färg som min älskade Tobben, cremefärgad, hur vanligt är det..? Den gick in och lade sig i mitt nattuksbord för att sova… Resten av de två veckora vi var där kom den tillbaks flera gånger. Lite märkligt är det allt.
Nej va fint! :o
De är ju sånna saker som får en att tänka på ett liv efter detta..
Om man tror att själen "återföds" så skulle ju den hund du nu tar hand om ha fötts samtidigt eller efter att din andra hund dog. Inte redan ha levt? Vad hände då med den själ som fanns i omplaceringen, den bara försvann och ersattes med din gamla hund?
De är väl helt enkelt lika i sättet, och det kanske är anledningen till att du valde att ta hand om den överhuvudtaget. Det är beteenden som tilltalar dig och som du faller för.
Du väljer att se sådant som du "vill" se och det andra sorteras bort. Är de inte ganska olika, på andra sätt?
Men men, vem vet.
#6 eller så är det hennes första hund ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag menade dock inte att Zilla är återfödd till Gorda klumpigt skrivet av mig i detta fall, jag tror bara allmänt på ett liv efter döden men i en annan skepnad…
Jag menade att de är Zilla som har "fixat" med ödet så just Gorda kom till mig, Jag fick inte träffa Gorda innan hon kom så jag "valde" henne inte för att hon liknade Zilla visste inte ens vad hon hade för färg :p
Jag tror helt klart att så är fallet hon visar dig tydligt att hon är ändå med dig kanske är hon inte i denna hund men lite på sätt o vis :) Du ska se att din Zilla är med dig mer än du anar
Beklagar verkligen förlusten av så ung vän, men grattar dig till nya fina kompisen :)
10 så sött 
Ja hon är ganska charmig ^^
Jag förstår precis hur du menar! Våran gammelgubbe (ludde) vandrade vidare för 4 månader sedan och ena våran hund påminner otroligt mycket om honom, vi brukar säga (jag och min syster) att Ludde finns i honom, för så känns det ibland. (vilket han då inte gör, vill bara klargöra att jag vet att det inte går så att jag inte verkar dum)
Här är en sista bild på Ludde och mig utanför veterinären.. <3
#13 Aw va söt han var! :)
De är precis så jag känner, Zilla är med hela tiden när jag har Gorda, De är så sjukt många som har påpekat att dom är jätte lika varandra förutom i färgen och kroppsbyggnaden, men i psyket och beteende :)
#14 Jag älskar när han påminner om Ludde. Härligt allt folk påpekar det ju, annars skulle jag känna (om inte min syrra också känt som jag) att man bara inbillar sig för att man saknar vovven 
Tack!
Dina vovvar är otroligt vackra tycker jag! Speciellt Zilla. Gillar hennes täckningt!
#15 Ja men eller hur, de var jätte mycket i början att jag bara trodde jag inbillade mig och som #6 sa att jag bara ser de jag vill se, men när andra oxå påpekade de (även lärarna på skolan) så måste de ju vara så att dom är väldigt lika varandra! :)
Tack! :)