Valp som sover dåligt
Min tös på snart 10 veckor kan INTE sova om hon inte får ligga i min famn.. hon sover igenom hela nätterna, mellan 5-9 timmar men på dagarna sover hon dåligt (och hon sover med mig på nätterna). Ligger hon i min famn kan hon sova upp till 3 timmar några gånger/dag men om jag lägger ifrån mig henne vaknar hon och ska antaligen till min famn eller så kan hon inte somna om alls.
Jag fick rådet av en bekant att ha en bur i mitt rum, där jag ska lära henne att det är som hennes fristad.. har lagt lite filtar och det så det är lite mörkt där inne.. och så har hon filtar i buren. Hon är absolut inte rädd för buren och när vi åker bil så är hon lugnare i buren än i min famn.
Hennes bädd gillar hon verkligen inte, den krafsar hon i och håller på.
Några tips? Är buren ett bra exempel? Jag vill så gärna att hon kan sova utan mig (för hennes egna skull men också för min, jag är så himla bunden till henne pga detta och jag vill kunna ha en lite frihet när hon sover).
Buren ska vara öppen om den brukas inomhus det är lag på det.
Jag har annars inga tips o ge dig eftersom mina har alltid sovit gott iaf.
#1 Buren är ALLTID öppen :)
2 :) kom på ett tips, du kanske behöver träna mer med stänga dörren oxå om dig när du är på toan just för att valpen ska lära sig att vara själv lite. Sen är kompostgaller fiffig att ha jag stände av för att Donna alltid ska fjanta efter mig, hon sover dok bra på eggna bäddar som är utplacerade lite överallt :) Ensamträna lite smått fast man är hemma kan vara en bra ide för er :)
#3 Jag brukar gå på toa och stänga dörren och det funkar :).
Ja, jag ska börja med ensamträning i veckan faktiskt, eller mer än det är :).
Så gjorde min tik när hon var liten också. Hon brukade fejka att hon hade brutit tassen för att hon trodde att jag skulle sova hos henne då. (en gång gjorde hon illa svansen och kunde inte sova för att det gjorde så ont, så jag låg på golvet bredvid hennes säng och höll i svansen hela natten) För att hon skulle fatta så la jag henne i ett annat rum och lät henne gnälla hur mycket hon ville, jag lät henne ligga där. Natten efter gnällde hon lite i början och sen sov hon hela natten. Jag har henne i sängen varje natt nu :p Men om jag skulle flytta ner henne på golvet skulle hon ligga kvar där
#5 Det är nog bara jag som måste sluta tycka så synd om henne när hon gnäller då? ;) Haha
#6 jaa kanske haha. Eller tycka synd om henne kan du ju göra, det gjorde jag också, men man får helt enkelt hålla ut haha :)
#7 det är faktiskt riktigt svårt :P.
hahah ja du smart valp spelar på sin söthet det vinner man mycket på, tyvärr ska du inte se hennes storlek som okej att göra detta eller har mer rätt att sova på dig/brevid. Att bli självständig är bara bra o sova på eget ställe är inte fel man sover faktist bättre då :)

när Nico var liten somnade han alltid i mitt knä, och när han sov ordentligt lade jag honom i bädden. nerpackad i en filt, så värmen inte försvann. på det sättet vaknade han alltid i korgen, sen började han lägga sig där när han ville sova. även hans väska stod alltid öppen, den älskade han som valp, och även nu. katterna får ligga i den, men är han där, så vill han vara ifred.
#10 ska prova det! :)
Vill bara uppdatera att buren verkar funka bättre än en bädd eller filtar! Hon somnar i min famn och jag lägger in henne i buren och bäddar om. Har lagt över påslakan och handdukar så det blir mörkt för henne.. hon får tugga på sina ben i buren och jag hoppas det ger en signal om att där inne är det avkoppling som gäller. Har såklart dörren öppen fast med en handduk över så det blir mörkt :). För första gången sedan jag fick hem henne kunde jag äta middag utan att hon vaknade och kom och gnällde! Känns toppen.

Vad skönt! Vissa valpar är visst likare bebisar än andra :)

Vad skönt! Vissa valpar är visst likare bebisar än andra :)
#14 Haha ja, min tös är som en bebis!