Hundar iFokus

Hundar

Etikettuppfödning-och-valpning
Läst 796 ggr
[postmortum91]
0

Välja uppfödare

Hej, jag har en valp här hemma på 6 månader.
Sheldon, Eurasier.
Jag har verkligen fastnat för denna rasen och funderar redan på att kolla efter en ny uppfödare för att skriva upp mig i framtiden på en till.

Förra gången så tog jag den uppfödaren som var närmast, Zeldas kennel och jag hade turen att hon skulle ha valpar inte allt för långt fram. Och vips så kom Sheldon.

Denna gången ska jag låta processen gå ännu längre. Jag tänkte leta upp och gå in på alla Eurasieruppfödares hemsidor och kollar mer noggrant denna gången. (Absolut inget fel på Zeldas valpar, jättenöjd men vill gärna ha den andra Eurasiern från en nu uppfödare).

Samtidigt har jag börjat intressera mig för Welsh Springer Spaniel, Field Spaniel och Samojed. Så tänkte skriva till de Eurasieruppfödarna som även föder upp Samojed och ber dem jämföra skillnaderna på dem.

Har ni nå tips?
Nu bor vi i en två i stan, men inom ett år ska vi flytta till en 3a minst som ligger mer på landsbygden nära naturen.

En viktig sak är att rasen får inte vara skällig av sig.

(kopierade mitt inlägg från urhundar… i fokus).

Åsa S
0

Welsh springer spaniel har mina föräldrar härlig ras med mycket fart i. Skäller vanligtvis inte så mycket men blir de stressade så händer det att de skäller. Mina föräldrars äldsta tik har bott i hägn i största delen av sitt liv så hon skäller ibland men det är för att vissa saker stressar henne ex. att det kommer en massa människor, främmande miljöer etc. och då skäller hon en hel del. Hennes dotter som mina föräldrar har med skäller i stort sett ingenting.