Yey!
Idag är det en bra dag!
Ultraljudet visade på minst 2 valpar i magen på Tindra så om drygt 1 månad föds det små tibbetussar, ska bli så kul!
Jag undrar om tiden kommer släpa sig fram nu de resterande veckorna, tur att man börjar jobba snart igen ett litet tag så man får något annat att tänka på fram tills det är dags 
Åh vad mysigt och kul, grattis till kullen!
Tack så mycket! Jag hoppas på att de får det bästa från föräldrarna och att man kanske kan spara en om den är riktigt fin 
Oj vad spännande
Du måste hålla oss uppdaterade!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ja det ska jag absolut göra! Räkna med bilder på de små sen 
Åh vad kul, grattis!! :D :D
Medarbetare på brukshundraser.
#5+6
Tack tack! 
Vad roligt! Grattis! :-)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Spännande :) Grattis, håller tummarna för allt går vägen o bra 
Vad spännande! Grattis.
// Hannah
#8+9+10
Tusen tack!
Än så länge mår hon prima även om hon är något mer saktfärdig på promenaderna då och då och gärna lägger sig ner och vilar ibland. Men ju närmare hon kommer till beräknad valpning desto kortare promenader lär det nog bli fast oftare i stället *ler*
Bild på den blivande pappan också 
11 Ja du det märke jag av oxå att det går sakta framåt och jag fick dra Enja i vagn för hon var envis o ville prongt med på de långa promenaderna med. Söt bild du bjuder på ser fram mot se hennes små valpar :)
Vad kul, grattis! Vem är hanen? :)
#13, hanen är bild #11 om jag inte läser helt tokigt ;)
TS, grattis och lyckönskningar!!
Ja det är tur att det är en liten ras då Tindra ibland lägger sig ner när hon inte orkar gå längre så då är det bara att lyfta upp henne och bära en bit sen orkar hon gå en bit igen =)
Ja hanen kan du se i #11, han har mycket amerikanska linjer bakom sig så det ska bli en spännande kombination =) Det är även vår egna hane, en riktig clown som älskar alla människor. Båda har även particolour bakom sig samt rödsobel så med lite tur kanske valparna blir något av det =D
Tack tack! Nu har hon gått 4½ vecka, halvvägs nu! =)
En liten uppdatering
Nu är hon inne på vecka 5, bara 4 kvar innan de små tittar ut. Ny mat har vi börjat med också så att de kan växa och gro som de ska och Tindra äter som om hon aldrig har sett mat tidigare, är nästan konstant hungrig *ler* visserligen har hon alltid varit matglad men inte lika mycket som hon är nu.
Alla saker inför valpningen är också inhandlade så att det finns hemma när tiden är inne 
Kul att det närmar sig 
Åh, grattis. Älskar tibbe, de är speciella. :) Blir spännande att följa er nu.
Ja tiden går fort! Nu är det bara 3 veckor kvar och hon har ökat 2 hg i vikt än så länge, magen är rund och go
Ja de är underbara, som små clowner =)
#19 - 
Åh vad kul!
Spännande!
MVH
Sofie
#21 Vad roligt! 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja det jobbiga är bara att tiden går så långsamt nu i slutskedet
Tur att man har 4 arbetsdagar kvar att fördriva tiden med innan semestern börjar =)
#15 Jo men vad heter han? 
Vad spännande med valpar, hoppas dom tittar ut snart 
Nalinas Clipper "Chicko" =)
Inom de närmsta timmarna har nog de små tittat ut =) Hon är nu i öppningsstadiet och har så varit i några timmar så nu är det inte lång tid kvar innan hon borde börja få krystvärkar, äntligen är det på gång!
Nån som är ute än? :)
Nej inte än men hon bäddar för fullt i sängen så jag hoppas att de kommer ut snart så jag får sova sen *ler* Har sovit knappt 2 timmar i natt då hon har varit så orolig och flämtig men vad gör man inte för de små liven 
Så spännande! 
Nu har hon börjat krysta, eller ja för ett tag sen, och vattnet har gått men ingen valp i sikte riktigt än men hon kämpar på ordentligt! =)
Spännande!! :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Första är född! En liten sobeltjej blev det som kom ut med rumpan först 
Nu då? 
Kolla #34
Men just nu är det lugnt i lådan, mamman har pysslat om den lilla och tvättat henne. Lilltösen har även tagit sig en första slurk mjölk 
#36 Åh, vi skrev samtidigt.
GRATTIS! 

Grattis!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Grattis hoppas det fortlöper bra! 
#37, 38, 39
Tack tack! =) Den lilla diar och diar men än finns det inga tecken på att det ska komma en andra valp så vi får se om vi måste åka in till vetten för att dubbelkolla om det finns någon kvar där inne eller inte =) Bild på lilltösan kommer lite senare idag i alla fall, inte för att det är så mycket att se just nu men i alla fall.
Precis hemkommen från vetten, det fanns ingen valp kvar i magen så det blev bara en liten tös men med tanke på hur livlig hon är så kanske det räcker och blir över 
Sådär här kommer en liten bild på lillan och länk till ett litet filmklipp =)
söta :)
Grattis till bäbisen!:D Ser ut som en nöjd mamma du har i bädden;)
Grattis!
Har du tänkt behålla den lilla tösen? :)
Ja hon är riktigt mammig med lillan, pysslar och tvättar och har sig =)
Jag vet inte än, det beror lite på hur hon utvecklas i så fall =)
Stort grattis! Vad kul! :-)
Tack tack! =)

Super grattis! Jättesöt lillan & mamma
Åh! Grattis. Du får bomba oss med mer bilder på lillan sen :)
Tack! Ja det ska jag göra =)
Ja jag kan sitta i timmar och titta på lillan och lyssna på det sugande ljudet när hon diar
Tyvärr lutar det åt att hon kommer säljas sen så det gäller att ta vara på tiden fram tills dess =)
Grattis till liten tikvalp ser stor o fin ut :)
Ja hon var ganska stor när hon föddes =) De brukar ligga mellan 150-170g och hon vägde 168g och idag hade hon gått upp till 196g så hon ökar stadigt i vikt =)
Grattis till lillan! :)
Ensamma valpar blir ju oftast större
Men hur kommer det sig att (inte för att du vet det kanske) det bara blev 1 när det skulle bli minst 2 valpar?
Veterinärens teori var att det andra fostret resorberades i ett tidigt skede, även om det inte är vanligt förekommande så är det rent teoretiskt möjligt då fostren inte är så stora så tidigt i dräktigheten =)
60 himmla vackert liten pärla du har där du har i handen
Kul att hon ökar i vikt kommer säkert bli tjock som padda, sött som tusan 
Skratt! Ja jag räknar med att hon kommer vara som en liten köttbulle om några veckor 
Nyfiken på en sak, din Tindra är ju ljus kommer denna tik kanske oxå bli så ljus sen eller kommer hon bli mörkare?
Ja det undrar jag också =) Hon ser ganska röd ut i pälsen så det kan hända att hon kommer bli åt det rödare hållet.
Va roligt! Grattis! :D
Varför ska ni inte behålla henne ? :)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Tack tack! =) Det ser ut som att hon har fått kroksvans, typiskt nog =/
Grattis till lilla valpen! :)
#60 måste vara den finaste bilden jag sett på en nyfödd valp, någonsin. Jättevacker :)
Tack så mycket! =) Min kamera är värdelös på att fota på nära håll utan blixt så för att få en hyfsat skarp bild så var jag tvungen att sätta på blixten och den bilden blev resultatet 
66 Oj vad trist att hon kanske har kroksvans :S
Ja verkligen! Framför allt när man hade turen att den enda som föddes var en tik också 
vad är kroksvans för någonting? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Enkelt förklarat: det är en "missbildning" av svansen där några kotor har växt ihop så svansen får en böj, ärftligt betingat så inget man ska avla vidare på =) Inget hunden lider av dock utan svansen fungerar som den ska så att säga.
#72 aha vad synd :/ undrar också samma sak som joheck…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Det beror väl på vem som bär på genen som ger kroksvans. Kan ju vara pappan också!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag måste kolla upp lite med avelsrådet och se om de har någon koll på vilka linjer som bär på anlaget och utgå ifrån det men finns risken att det blir fler kroksvansar efter henne så kommer hon inte avlas mer på.
#72 Jag trodde tibbar hade "papillon-svansar" dvs böjda över ryggen?
#79 Hahah 
ska man läsa det du länkade så måste båda färderdjuren ha bärande anlag till detta så jag hade valt en annan hane nästa gång och innan kollat igenom hur hans avkommor blivit allså ingen ska ha fått kroksvans. Du kan oxå se det i hennes led bakåt o hennes fäder ser det okej ut så ser jag ingen fara att ta en ny kull på henne då med annan hane.
Nämen åh så underbara så varelser 
Jo det stämmer bra men den böjen kommer inte förrän om några veckor, den här böjen sitter i spetsen så att säga =)
Hon mår bara prima, växer och frodas =) Idag vägde hon 302g.
Jo precis. De linjer som jag har koll på Tindra och hanen så finns det ingen kroksvans där så vitt jag minns, det är det som är så konstigt
I så fall måste det finnas ännu längre bak eller så kanske det har något sammanband med att hon låg felvänd (kom med rumpan först) men jag ska kolla upp det som sagt så fort jag får tillfälle till det.
Tack så mycket!
Bonusbild på pärlan 
83 ÅH gud vad söt
Vilka fina valpbilder fu visar oss, på denna bild har man verkligen lust att pussa på den lilla nosen. Och kolla de små grisöronen himmel vad man blir valpsugen när man ser denna bild 
ps jag ska inte säga mer om detta kroksvans, men tror att ni är inne på rätt linja där, det kan vara en skada under förlossningen, hur hon låg i magen osv med. Så jag ser faktist inte efter 1 liten valp att det är RÖD flagga för eran söta Tindra eller denna hane, nepp verkligen inte 
Tack tack! Önskar bara att jag hade en bättre kamera, hälften av bilderna blir suddiga *morr* Nästa ska definitivt bli en system
Hon är väldigt pussvänlig och hon älskar att bli kliad bakom öronen och på magen, då rycker det för fullt i bakbenen
Finns det minsta risk för att det kan bli kroksvans så blir det ingen mer avel men är risken minimal så kommer vi nog testa igen men med en annan hane
Det finns en riktigt snygg som en vän till oss har, ganska outvecklad än men om något år så kommer han nog bli riktigt fin. Han börjar visa framfötterna mer och mer i ringarna också.
Idag är pärlan 1 vecka gammal och väger 328g, fotade lite men jag får se om någon av bilderna är värda att visa 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så skönt att bli kliad på magen! 
OMG! det sötaste jag någonsin sett!!!
#86 dööööör! hur gulligt som helst, smälter!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Men så underbar
Ja tiden går och idag blev hon 2 veckor gammal och växer rejält! =) Hon är minst dubbelt så lång som hon var när hon föddes och på dygn 10 började hon öppna ögonen och nu de små pepparkornsögon
Annie som hon kallas för (Angel Of The Morning i stamtavlan) har även börjar ställa sig upp lite då och då och försöker gå men än har hon inte någon jättekoll på benen *skratt* Hon var dock bara intresserad av att sova när 2 veckors bilderna skulle tas så det får bli en bild från 12 dagar i stället 
*skratt* Ja den som köper henne kommer nog bli lyckligt lottad, hon verkar bli en helmysig liten fröken 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lilla fröken Pärla börjar lära sig gå och ibland går det lite för fort framåt så då ramlar hon omkull. Det är även svårt att hålla balansen när man nyser eller ruskar på sig men det är tur att man har en mjuk rumpa att landa på hälsar Pärlan 
aaah fy sören vilken gullevalp! =)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Så söt 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Länge sen jag uppdaterade nu och mycket har hänt sen sist, tänderna är framme och det märks ;-) Full rulle på de små benen och svansen viftas det på nästan konstant, i tisdags låg vikten på 1072g så hon går stadigt uppåt och idag fick hon även smaka på färskfoder för första gången och det älskade hon.
En liten bild från idag 
#96 Så söt! ♥
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Åååh så fin! 
Här kommer ytterligare en bild från idag, en profilbild, samt ett videoklipp sedan tidigare (från 4 veckors ålder)
http://www.youtube.com/watch?v=NxmTu8ROFnk&feature=share&list=PLpYi-kQhor7rYYI7fO74PlAk30Pk7GYRw