Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 945 ggr
[Besan]
0

Hemskt!

Pojkvännen kom nyss hem rätt chockad och berättade att en tjej gick på gatan med sin hund och helt plötsligt sprang den ut rakt på gatan och träffades av en bil!! Den pep till och flög flera meter :( Ägaren skrek och skrek och mannen i bilen var också chockad. Tur massa folk också kom och hjälpte till men gud vilken chock det måste ha varit. Trots att jag inte var där så känns det sjukt hemskt, hände ju i princip utanför oss… Och svårt att föreställa sig hur man hade reagerat om det hänt en själv….. Den var tydligen helt livlös sen….

Frosstis
0

Dog hunden? :(

[Besan]
0

Det var en kille som lyfte upp den och den såg ju helt och hållet livlös ut, så tyvärr så verkar det som det :/ Men man kan ju bara hoppas på ett mirakel.. Det var tydligen en valp också…

Frosstis
0

Neej vad hemskt.. :( Undrar hur föraren känner sig.. Jag skulle haft skuldkänslor för livet. Och stackars hund, men inte minst ägaren.. Jag skulle drunkna av sorg

Fridaaaa
0

#2Man ska aldrig lyfta upp själv, pga att man kan förvärra skadorna om nu hunden lever :/

Tråkig händelse! :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zvintos
4

#4: Fast hur ska man då få med sig hunden till veterinär om man inte ska lyfta upp den? Det är ju inte direkt som för människor att man kan ringa ambulans och så kommer kunnig personal och "ordnar allt".

[Zlarviig]
0

Usch vad hemskt! När jag och min kompis var ute med hundarna för n några dagar sen så såg vi en tjej med en amstaffmix, som hon sparkade in i ett staket! Vi blev helt chockade och tappade bort henne. Sen ringde vi till Mixa's uppfödare och förklarade hur de såg ut, så ska hon säga åt henne om hon ser henne. Jag mår fortfarande illa när jag tänker på det, kan inte föreställa mig något som att se en valp bli påkörd! Jag hoppas verkligen den blir okej!

Fridaaaa
0

#5 Man måste ju lyfta på speciellt sätt osv så man inte rubbar något, det är inte bara att lyfta om man vill vara på säkra sidan

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lilllens
2

#7 så man ska hellre låta hunden ligga där?? Väldigt tragisk händelse. Usch vill inte ens tänka på hur det måste ha känts för ägaren..

Belimas
1

Men det vet vi ju inte om den där mannen gjorde eftersom ingen av oss såg händelsen.