Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4359 ggr
zoncar
0

Importhund

Jag är säker på att detta har skrivits innan och nästan totalt uttjatat, men problemet kvarstår hur hjälps vi till för att stoppa den så fruktansvärt plågsamma insmugglingen av valpar från de forna öststaterna och liknande, skulle vilja få veta hur många som håller med mig, så kanske det går att stoppa, eller åtminstone minska på lidandet!!!

Emaljoh4
0

Minska lidandet?

Rätta mig om jag har fel, men smuggelvalpar tas väl ifrån sin mamma innan 8 veckors ålder?'

Enligt mig är det fel med smuggelvalpar, och då ska man stoppa det, för att minska lidandet kan nog vara svårt tror jag.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

zoncar
0

#1 va f pratar du om, vet du inte vad som händer? eller är du korkad

jag har sett nog av skiten// Stoppa nu, allt för många valpar måste avlivas pga allt för penga sjuka idioter,??? Kan man få ett medhåll tro????? Valparna som smugglas in har oftast ihop tejpade ben och mun, fy fan!!

zoncar
0

Eller är det så förbaskat illa att kuststäderna som ska ta smällen medans inlands befokningen struntar i hundars lidande????????

jo valpars ben och mun är oftast ihop tejpade, kan detta skapa en tanke tro???????????? fy fan!!!

Maja2
0

#3 Hur kan du påstå att inlandsbefolkningen struntar i hundars lidande?

Rubriken är Importhund, men sen handlar det inte om import, utan smuggling. Självklart vill nog de flesta att smugglingen ska stoppas. Hur ska vi hjälpas åt? ja… efterfrågan måste stoppas, folk måste alltså bli mer noga med Av vem de köper hund. Hur kommer vi åt det? Information kanske.

SaraC
0

#2/#3 Ber dig att följa våra regler och vårda språket samt inte göra fler personliga påhopp!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

zoncar
0

Jag bor i Karlskrona och allt för ofta finns liknande rubriker som följande, artikeln är dock hämtad från aftonbladet, men fler skräckartiklar finns!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article329534.ab

kan hålla med om att rubriken blev väldigt fel, det stora problemet är att nån trots allt köper dessa hundar, fel av mig att påstå att inlandsbor struntar i djurs lidande, men detta gör mig totalt ursinig

zoncar
0

#5 vad skulle mitt personliga påhopp bestå av, mitt avsky till djurplågare???

SaraC
0

#7 Det var den här kommentaren i inlägg #2 jag syftade på: "va f pratar du om, vet du inte vad som händer? eller är du korkad"

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

zoncar
0

Ja det håller jag med om ber om ursäkt lite mitt egna fel pga en felaktig rubrik

Emaljoh4
0

#2 Jag förstår dig inte riktigt! Vad har jag sagt som tyder på att jag tycker att det är BRA med smuggelvalpar!?

jag har sett nog av skiten// Stoppa nu, allt för många valpar måste avlivas pga allt för penga sjuka idioter,??? Kan man få ett medhåll tro????? Valparna som smugglas in har oftast ihop tejpade ben och mun, fy fan!!

Har jag varit emot dig? Nej, det har jag inte varit.

Jag fattar helt enkelt inte vad du pratar om och nej, jag är inte korkad.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

zoncar
0

#10 Jag har redan bet om ursäkt, så nog om det!!!

det var vid ett tillfälle då jag läste en artikel så kokade det över liksom  fick ett riktigt raseri utbrott har nog aldrig varit mer förbannad, glad att ingen skyldig var närvarande, är ledsen att det gick ut över dig, men det är för mesigt vad det gäller djurhantering överhuvudtaget sen vet jag mycket väl vad jag skriver om än dumt ibland så det behöver inte påpekas

Catnap
3

Det är väldigt svårt att ta något som är skrivet på det där visat på allvar och föra en diskution kring ämnet när du hoppar på folk och är så hetsig. Jag förstår att ämnet berör, de flesta är nog överens om att de inte är rätt mot djuren som smugglas in och att både de som smugglas in och tikarna som föder kull efter kull inte har det bra. Dessutom tycker inte jag att man kan vara otrevlig mot folk och när de förklara sig bara plötsligt bestämma sig för att det räcker och man inte ska prata mer om det. Tänk dig för innan du skriver så slipper du försöka cencserar folk. "Jag har redan bet om ursäkt, så nog om det!!!" Kan inte läsa någonstanns att du ber om ursäkt till den du kallar korkad. Sansa dig lite…

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

zoncar
0

# 12 Det är väl inte längre intressant vad jag har skrivit, hur många gånger ska man be om ursäkt va? kolla#11  det intressanta är inte vad jag har skrivit utan vad som händer med djuren trots allt ,jag skulle aldrig köpa en valp som på något viss som upplevs fel då ringer jag Polisen direkt, tror mig har själv jagat efter en misstänkt hund smugglare, men som privat person är det mycket lite man kan göra!

Inga fler be om ursäkt kommentarer tack! det intressanta är hur djuren mår/far kan det inte fokuseras på det eller

Catnap
3

#13 Klart det intressant är vad du har skrivit, det är väl det ett diskutionsforum går ut på? Vi läser vad du har skrivit och komentera på det och tillför egna tankar. Om du vill att läsare ska fokusera på det du anser är viktigt, lämna då oviktiga saker utanför så slipper du bli förbannnad för att folk (jag) reagerar på att du kallar folk idiot utan vidare. Ett tips, läs igenom texten en gång innan du postar så kanske du har hunnit lugna ner dig ett lag och inte behöver skriva sånt som du måste be om ursäkt för. Jag har inte bett att du ska be om ursäkt, men i retrospekt så kanske du kan se att du inte följt forumets regler eller betett dig särskillt okej på forumet. Förmodligen en anledning till att ingen orkar bemöda sig att svara i din tråd. Du må tycka att det intressant är om djur far dåligt men jag tycker att det är ganska anmäkrningsvärt att man måste flippa ur utan vidare i en tråd. Människor är också djur, vi behöver också behandlar med respekt Oskyldig

Jag undviker garanterat smuggelhundar då jag endast köper renrasiga hundar av noga utvaldas uppfödare och ur linjer som faller mig i smaken. Men jag försöker att upplysa andra som berättar att de tänker köpa hund på Blocket att jag tycker att de ska välja renraser från en seriösa uppfödare. Speciellt om de köper små hundar så är jag noga med att poängtera att risken för att det är smuggelhundar finns och att de i längden tjänar på att köpa en riktig Chihuahua än en fejkad även om det är lite dyrare (vilket det ofta inte är ändå). Problemet tror jag är att folk inte riktigt bryr sig om vad de köper. Finns vidriga valpfabriker i Sverige med och folk köper valparna för att de är söta. Tyvärr så verkar utseendet och intresset av att köpa en valp exakt när det passar viktigare än att kolla upp uppfödare, hundars hälsa och mentalitet och vänta in den rätta hunden. Se bara på alla blandraser på blocket till dyra priser som går åt. Många säkerligen impuls köp då vissa kombinationer är vansinniga. Tror att det är svårt att stoppa hundsmuggling tyvärr, det är svårt att stoppa illegala marknader så länge det finns pengar att tjäna. Stor del av blandras markanden är nästan lika vidrig som smuggelhistorien.

Ps. Om du inte vill att någon ska gå OT så undvik att göra det du med. Folk måste givetvis få regara och svara på det du skrivit. ds

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

zoncar
0

Jag vet att jag har varit mycket klumpig, men den som inte försvara djurens rätt, kan lika med hålla med de som plåga djuren, jag skiter totalt vad andra anser, hata gärna mig, men det är djuren som far illa , vad ska ni försvara? mina dumma ord eller en djurplågare, OBS jag vill bara skapa en riktig debatt, Där djuren slutar som vinnare!! Gnäll gärna  på (tänker mest på smuggel hundars lidande!!)

Ingen är idiot förutom de svin som plågar djur!!!!

P.s äntligen har några blivit arga (ber absolut om ursäkt) men det krävs riktiga krafttag,djur lider!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P.P.S  även glad för att några som blir riktigt arga, så även på mig , men hoppas bara på en riktikt tuff och hård debatt ang djurens rätt!

F'låt alla som läst min tråd jag vill bara ha djurens rätt, ingen ska engetligen ta illa upp, men jag tror det behövs tuffa saker för att djuren ska sluta lida, och sen tror inte jag lider för bara för en liten valp, jag smällter direkt!!! Ledsen för den person som jag gjort illa, inte försvarbart ber om ursäkt för det,

sen tycker jag det blivit en hat grej mot mig och inte djurplågare!!!!

zoncar
0

Hata inte ihjäl mig bara för att jag vill försöka försvara smuggel valpar!

Hata de skyldiga !!!!!!!!

Hayley
2

#15 måste bara få lägga mig i lite här.

för att få igång en "riktig" debatt på ett civilicerat plan och få andra att lyssna så rekomenderar jag inte att man sparkar upp dörren till en styrelsemöte, gapar hej villt och beter sig allmänt otrevligt. ingen på det mötet skulle lyssna på en då så varför skulle någon lyssna på ett forum?

det är många här inne (vågar jag säga utan att fråga) som är emot smuggelhundar och djurplågeri, men för att man ska kunna ändra på detta krävs det så mycket mer än att gapa och skrika. Du säger att du vill stoppa detta, jätte bra! det är det fler som vill. Men HUR tänker du stoppa det? tänk rationellt och försök få ihop ideer som funkar i det verkliga livet. skriv namnlistor, prata med djurverket osv osv. gå ihop ett helt gäng så funkar det. men att starta en tråd på ett forum genom att bete sig illa kommer inte hjälpa de djur som plågas eller far illa. Tvivlar på att politiker och människor som sitter o håller i dessa trådar sitter här ute, på iFokus och reagerar för att man startat en tråd som mer liknar en femårings gräl i en godisaffär än en debatt om smuggeldjur.

Kolla bara på de djurrättsaktivister som släpper ut flera hundra minkar i naturen, tanken är god men dessa minkar klarar sig inte utan att få mat på ett visst klockslag, dom har inte det som krävs för att klara sig i det vilda och de flesta dog nästan direkt. frågan är då: var det verkligen djurets bästa att släppa ut hundra rädda minkar som ännu mer räddare går döden till mötes av en lastbil eller hade det kanske varit bättre att få minkfarmaren i konkurs eller liknande och att minkarna kunde omplaceras till ett bättre liv med större burar?

Tänk efter före, det är en bra tanke man ska tänka ganska ofta.

vallhund
0

Vill man skapa en seriös debatt så använder man ett vårdat språk o skriver inte i affekt. Dessutom ser man till att rubriken speglar innehållet.

En fördel är om man använder sig av rätt terminologi.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

annika85
1

Vill också tillägga att det är otroligt jobbigt att läsa ett inlägg där det blandas ihop tempus och en meningsuppyggnad som gör att inehållet går fullständigt förlorat.

Jag blir osäker på om det är smugglare, köpare utav smuggel djur, boende i inlandet, djurplågare eller användare utav detta forum som du enligt egen uppgift "hatar".