Vilken hundras passar INTE mig?
Hej! Har väldigt tråkigt, så jag tänkte vara lite emot strömmen och undrar vilken hundras som passar mig sämst ^^
Jag vill ha en ganska aktiv hund som ska följa med vart jag än går, jag vill tävla i agility och freestyle och kanske även lite spår. Jag är en aktiv människa, men har inte världens tålamod ;) pälsen ska inte vara alltför jobbig att vårda, och rasen ska vara frisk. det jag inte vill ha är en jätteaktiv hund, då jag kan erbjuda runt 2 timmars promenad per dag + hjärngympa dagligen, både ute och inne, men det är vad jag har att erbjuda en hund i aktiveringsform. Däremot har jag möjlighet att släppa hunden på stora öppna ytor, och tar ofta hundarna (som jag passar) till hundrastgården.
Så, vilken hundras skulle passa mig sämst? :D
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Hmm… Det enda jag kommer på är pekignese.. De är små och orkar inte gå så mycket, deras nos är kort och de får lätt andningssvårigheter och värmeslag och deras päls är lång och behöver bli omskött. Eftersom de lätt blir varma och trötta och fluffiga och lite klumpiga, så passar de nog inte så bra med agility..
ingen ras skulle inte passa till d enligt mig eller jo agility och engelsk bulldog skulle inte passa agility men ja tror att alla hundar kan göra d man vill bara man vet som människa hur man ska motivera :D
Tror Malamute och Husky är de som passar dig sämst. De kräver mycket tålamod och är vääääldigt aktiva. Alla hundar är anpassningsbara men tror det skulle vara svårt att tävla freestyle och agility med en hund som är avlad för drag och som behöver få dra.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se