Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 3196 ggr
[Miiicka89]
4

Sos Animals!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag känner att jag bara måste passa på att rekommendera Sos Animals. Genom dem kan man adoptera gathundar/hemlösahundar i från Spanien, hjälpa dem att få ett tryggt och kärleksfullt hem.

Jag själv fick min Luna därifrån för ca 1 och en halv vecka sen och jag måste säga att det gick väldigt smidigt. Samtidigt känns det bra att hjälpa en hund i nöd. Och jag älskar redan denna gris-hund av hela mitt hjärta :D

De som jobbar på sos animals är änglar, fatta vad de gör för dessa levande små liv! Och dessa underbara volentärer som åker ner, tar hand om vovvarna på plats utan att tjäna en krona. Det är fin männsklighet!

Sitter du där ute och funderar på en omplaceringshund så tycker jag du ska kolla upp deras hemsida! Jag kan som sagt rekommendera dem starkt.

http://www.sos-animals.se

[Forest]
1

Trevligt att du är så nöjd :) Hon är jätte fin oxå och säger det igen grattis till bli med hund Glad

monstermash
1

Kul att du blev så nöjd, grattis till vovven :

[Miiicka89]
0

Tack #1 och #2 :D jag är supernöjd! Och Luna är en ängel, med mycket bus :D

Loveradio
13

Kul att du är nöjd med din hund, men personligen så tycker inte jag att man bör plocka in hundar från utlandet när det finns SÅ många hundar som behöver nya hem här i Sverige.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Noa-Nisse
5

Grattis till din fina hund! Och Roligt att du är nöjd. Hon är verkligen jättesöt och ser mysig ut =) Är det en labbekorsning? ser nästan ut så :)

Men jag känner samma sak som #4.

Vet att det finns en dokumentär om ett liknande ställe som SOS-Animal. Vet dock inte om de hade kontakter med Sverige, utan jag tror de adopterade mest till England. Men de föde upp valpar i massproduction på sheltret i hemska förhållande och sen lades dem ut på nätet när de var tillräckligt gamla och det skrevs om dem att de hittades i en soptunna etc… Sen hade de "falsk" personal som förfalskade veterinärintyg och pass och friskhetsintyd o.s.v. För att de som hade sheltret skulle tjäna pengar på att föda upp dessa hundar.

Om jag vill känna att jag hjälper till någonstans så gör jag nog det i Sverige först och främst.

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Miiicka89]
3

Visst är det så att hon är labbekorsning, med en gnutta rottis i. :)

och jag förstår och håller till viss del med i era poänger om att hjälpa de hundar som finns i sverige (har haft omplaceringar inom familjen under hela uppväxten), men när min vännina hade varit nere hos sos och jobbat som volentär i ett halvår, hon har pratat mycket gott om den tiden trots att det är tuffa tider att jobba och hårt slit, samtidigt som an inte tjänar några pengar på det, och dessutom fick med sig underbara Tristan hem inspirerade hon mig till att testa att adoptera från spanien, och som sagt så är jag glad över att jag gjorde det :)

det är ju fantastiskt att det finns en salig blandning med människor som har olika åsikter och adopterar på olika vis, på så sätt får vi ju antagligen fler hundar med trygga och kärleksfulla hem.

Den dokumentären har jag sett, och den är hemskt, absolut vidrig.

LindaBlue
1

Grattis till din hund! Kul att du hittat en organisation du trivs med och litar på, själv har jag en del kontakt med en rumänsk liten frivilligorganisation, som min tjej kom ifrån. Verkligen fantastiskt arbete de här människorna lägger ner!

moonii
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilket sammanträffande! Jag var i Spanien förra veckan och jobbade som volontär i 3 veckor på den organisationen ;) På tisdag ska jag och min syster hämta våra 2 hundar på Arlanda :D

moonii
2

Men gud!! Luna… hette hon Pascha förut?!

moonii
3

Tog ett tag innan jag insåg det.. men Luna är ju Pascha! ;) Min kompis som var med till Spanien ska adoptera Lunas bror, Bronco!

[Miiicka89]
1

Visst är det så, hon hette Pasha. Men Gud va kul :D :D vad roligt och höra. Luna är världens ängel, kan tänka mig att Bronco med är det.

moonii
0

Haha vad roligt! Ja, Bronco är en liten ängel han också! ;) Den 28 kommer han förhoppningsvis till Sverige! Har du facebook? :)

[Miiicka89]
0

:D helt fantastiskt. Nej jag har ju tyvärr inte det, däremot har jag intstagram och twitter :) nåt du har? Vart är det ni bor? :)

moonii
0

Ah, det var synd :/ Nej jag har tyvärr varken instagram eller twitter..

Vi bor på skolan i Karlstad, men min kompis bor i Eskilstuna på helgerna ^^

[Miiicka89]
1

Jättekul och höra iallafall :D och stor eloge till er som åkte ner som volentärer. Otroligt fint gjort :)

moonii
1

Haha tack :) Det har varit en fantastisk resa och det känns underbart att få kunna hjälpa hundarna! :)

moonii
0

#15 Hej!

Jag är Simones kompis Therese som ska adoptera Bronco. Men jag undrar hur Luna var när du fick henne? Bronco var underbar när jag var där nere men jag är nyfiken på hur han kommer reagera när han bor inne och blir själv och så. Hur har det funkat för dig och Luna? :)

[Miiicka89]
0

Hej Simone, förlåt för jätte sent svar. Luna var pigg och glad när vi träffade henne på Arlanda, och hungrig! :D hon ville äta upp min mammas banan, haha. Hon har inte visat några tecken på att hon längtar tillbaka eller letar efter någon, utan hon började känna sig hemma rätt fort. Vi tog även med oss ett par saker i bilen som var hennes, en filt och ett par leksaker som vi pillat med och vilat med filten så den skulle luka som oss. Och det verkar ha funkat, hon vet exakt vilka saker hemma som är hennes och vilka hon inte får röra. Hon ar även rumsren, vi har bara haft små olyckor i samband med katterna, hon är lite små skrajj för våran svarta katt :) men det börjar bli bättre. Hon klarar det jättebra att vara själv, hon piper lite i början sen gårhon och lägger sig. Och tuggar på ben :) vi ger henne alltid ett innan vi går. Hon är helt underbar, och det tog inte lång tid att falla pladask för henne. Har du fått hem Bronco än? Kommer du ändra hans namn?

moonii
0

Hej! Tack för svaret! Jag ska be min kompis Therese svara, det var hon som undrade :D

Här är en video om SOS Animals:

http://www.youtube.com/watch?v=OOr1Ba8tqw4&feature=endscreen&NR=1

[Miiicka89]
1

Coolt :D ska kolla på den sen, gick inte att kolla via iPad. :)