Glada besked
Vi var på Strömsholm idag och träffade Lennart Sjöström. Vi fick otroligt bra besked och jag är så glad.
För det första tyckte Lennart att Skade vinklade in baktassen mindre än hon gjorde sist. När han kände igenom henne tyckte han att hon har bra muskulatur på låren och höfterna och att vi har tränat henne bra. De tog röntgenbilder på henne och de visade att högerhöften sitter bättre än sist.
Hon har lite mer artrosbildning på leden än sist men det är ingenting som behöver öka med åldern. Det kan lika gärna stanna av som det är och det är ingenting som påverkar henne nu.
Innan Skade fick uppvakningssprutan kände han igenom henne igen, när hon var helt avslappnad. Då visade det sig att hennes bakben är väldigt rörliga och, hör och häpna, leden glappar inte längre! Sist när han kände på henne glappade ledkulan i leden men den har slutat med det. Musklerna håller leden på plats.
Nu ska vi fortsätta att motionera henne ordentligt, framför allt i terräng och backar. Vi kan också låta henne dra. Till slutet av sommaren kan också jakten komma igång. Lennart såg ingen anledning till att Skade inte skulle kunna jaga.
Nu vilar Skade ut i vår säng. Hon ligger och sover på husses kudde. Jag är så glad för beskeden. Det var kul att vara med i tv-inspelning också. Lite läskigt, men kul också.
Åh vilka underbara nyheter
så skönt! Sen blir jag lite nyfiken, tv-inspelning?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Åh vad glad man blir av läsa detta
Ni har verkligen kämpat o bra kämpat måste jag säga för nu ser ni verkligen stor förbättring. 
Härligt!
Måste kännas skönt att få bekräftat också att ni hjälpt henne att muskla på sig så bra! …jag blev också nyfiken på vilken tv-inspelning?
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Tack så mycket allihop! Ja, det var jätteskönt att höra att allt arbete, och pengar, som vi har lagt ner, har gjort skillnad för Skades framtid. Första gången vi gick till Lennart kunde ju Skade inte ens komma upp i galopp och hon travade bara korta sträckor. Nu kan vi vara ute och cykla i en timme (med paus). Och får hon springa lös i skogen kan hon hålla igång nästan hur länge som helst.
Vår (Skades) fysioterapeut blev riktigt överraskad att Skades höft inte alls glappar längre. Hon har ju inte kunnat känna på Skade när hon har fått lugnande, såsom Lennart kunde göra idag.
Det var ett nytt tv-program från tv3 som var med och spelade in besöket. Vi får se om det dyker upp på tv i höst. De filmade allt vi gjorde och ställde lite frågor till oss och lennart. Det är lite jobbigt att svara på plötsliga frågor med en kamera upptryckt i ansiktet. Man är ju inte precis van vid det..
Gud vad skönt! Ni har ju verkligen gjort ett toppenjobb, ni ska ha en stor eloge som inte gav upp utan fortsatte kämpa trots att ni visste att det inte skulle bli en dans på rosor med glappa leder och dåliga höfter. Skade har verkligen haft tur som hamnade hos er!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Är det Anne ni haft på rehab?
Hon är helt underbar, vi hade henne till förra hunden då han fick en helt ny höftled.
Skönt att det gått så bra med eran hund.
#5 Tack så mycket! Det värmer att höra. Allt kändes så hopplöst i början, när vi fick hennes första dom, men för oss har det aldrig varit ett alternativ att inte arbeta med Skade så att hon ska få vara så frisk, glad och smärtfri som hon kan bli. För oss känns det självklart att göra allt vi kan för Skade men ibland händer det att man tänker efter. Vad hade hänt med Skade om hon hade hamnat hos någon som endast ville ha en duktig jakthund? Hade hon levt idag då?
Nu ser hösten ut att bli full av aktiviteter för Skade. Redan under sommaren ska vi boka tid i vildsvinshägn för henne för att få henne utvärderad för vildsvinsjakt. Första helgen i augusti är också Skades första grävlingsjakt inbokad. Kul och jobbigt tycker jag. Jag tycker ju om mårddjur så mycket och grävlingar är ju helt underbara. Men de kommer ju att jagas på marken i vilket fall..
#6 Vi går inte på rehab på Strömsholm med Skade eftersom det tar över en timme att köra dit. Vi bor i Södertälje och Skade går på rehab varannan vecka, så vi måste gå i Södertälje för att hinna med det, och för att inte Skade ska behöva åka så långt varje gång. Vi går hos Ann Bubére på Tös Hundhälsa i Södertälje. Hon är jätteduktig och trevlig och det är delvis hennes förtjänst att Skade är så bra som hon är idag. Hon tycker att det är otroligt spännande att följa Skades utveckling.
#7 Kul med grishägn. Vi släppte vår Wille i tre olika hägn förra sommaren för att han skulle få griserfarenhet inför säsongen då vi har mycket gris på våra jaktmarker. I sommar ska vi åka ner till Boda med vår terrier så han får prova på.
Nu med hundar i huset ser jag fram emot varje jaktsäsong. Förut har jag bara tyckt att det har vart jobbigt då sambon är mer i skogen än hemma. Ska bli kul och se vad vår terrier år för.
#8 Ja, det ska bli så spännande att se hur hon arbetar i hägnet. Jag hoppas att hon kommer att tycka att det är kul och att hon är bra på det. Vi vill ju att hon ska kunna jaga gris.
Det är samma sak för mig. Jag jagar ju inte själv men brukar följa med ut och det ska bli så spännande nu att följa med och se hur Skade arbetar.
såg Skade på tv idag! var kul att se att det gått bättre för er 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Såg också er på TV idag, jätte kul att se er. Jag bara tänkte "Den där hunden känner jag igen"
Hoppas det fortfarande går åt rätt håll, håller tummarna för er!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Vilken kanal? Vilken tid? 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag låg hemma hos en vän och var alldeles död efter spabehandling och bastu, men lyckades kasta mig upp is ittande ställnig bara 'Sade han Skade!? Hörde ni att han sade Skade!?'
Det var ju riktigt kul att få se eran snygging nästan live, hon var ju jättesnygg!
Jag såg med Skade :) hon var så fin! #12 Djurakuten som var på TV3. Går att se på TV3-play :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Hehe, vad kul att höra ifrån er att det har gått på tv nu. Jag hade missat det. Vi är ju mitt i flytt och jag jobbar eftermiddag den här veckan så jag har inte kollat på programmet. Men jag kollar in det nu.
Hon gjorde ju sig riktigt bra på tv, även om det blev ett väldigt kort inslag.
Alltid konstigt att se sig själv på bild men inte så konstigt som jag hade trott. Jag trodde att jag skulle kännas mer konstlad, tillgjort och nervös, men det där inslaget kan jag ju faktiskt leva med :P
Som en liten uppföljning till klippet kan jag tala om att Skade ska ut på sin första älgjakt nästnästa helg. Hon ska både få spåra i lina och släppas lös.
Kan dock tillägga att Skade jagade älg för flera veckor sen redan, utan tillstånd från matte och husse. Hoppas att hon presterar lika bra nu när hon faktiskt får jaga.
Skade tackar förresten så mycket för komplimangerna :)
Såg också er
kul att träningen ni lagt ner har gett resultat och att det går åt rätt håll. Och så fin Skade är!
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Mycket har vi att tacka vår (Skades) sjukgymnast också. Vi går ju dit två gånger i månaden med Skade för att träna på löpband i vatten. Men självklart måste ju vi träna henne däremellan också.
Vad glad jag blir. Ni har gjort ett enastående jobb med er hund. Och det ska ni ta åt er av.
Jätte grattis och jag hoppas att jakten går bra för er. Nu börjar ju allt
#20 I vilket program är dom?
#21 Djurakuten på Tv3
Aj då. Har inte den kanalen. Men man kan säkert hitta den ändå
Man kan se avsnittet på TV3.se på TV3play :)
#19 Tack så mycket! Vi är så glada för Skades skull. Från att ha hört från början att hon skulle behöva avlivas inom några år till att hon är friskförklarad - en otrolig vändning.
#20 Jag känner igen det där med dålig tajming på hundarna. Som andra har sagt så går det att titta på det igen om du vill på tv3play.
#23 Det är avsnitt nr 17 och det finns på tv3play :)
Såg det jag också. Satt och små fnissa när han bad att se Skade i trav som blev lite galopp istället.
Ni är modiga, jag hade aldrig vågat ställa upp på sådant.
#26 Vad bra, och tack så mycket :)
#27 Ja, hon blev lite glad och ivrig där :) Men hon skötte sig fint hos veterinären i alla fall. Jo, det var lite konstigt att ställa upp på, väldigt ovant.
.
. Tyckte du gjorde ett väldigt bra jobb! Och Skade är ju otroligt vacker
.