Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 609 ggr
dizzysister
0

Vad gör man och säger?

Hej!

Jag behöver lite tips och råd om en liten sak…!

Det är nämligen så att min sambos moster har en liten hund som är snart 2 år och hon har märkt att hon inte har tid åt henne mer och vet att hunden lider av att ha det så. Så hon har börjat fundera nu på att sälja henne vidare till en ny familj som vill lägga ner mer tid åt henne. Vilket jag och min sambo tycker är en väldigt bra idé.

Men då börjar hennes syster (alltså min sambos mamma) att klaga och säga hon kan ju inte sälja hunden när dom haft henne så länge, och att hon snart jobbat klart och kan ta hand om hunden mer åt henne. Det är ju bara det att samma person som säger det skriker åt hundstackarn varje dag och gråter en massa och säger att hon inte orkar med den hunden mer.

Hunden har inte fått rätt träning så hos henne så kissar och bajsar den inne och skäller direkt den hör de minsta ljud…
Så hunden mår ju inte bra!

Jag och min sambo sa det till henne att ni har ju sagt att ni inte orkar mer med henne och då är det lika bra för både dig och hunden om den fick komma till ett nytt ställe som vill hålla på med henne och träna henne till en fin hund.
Självklart blir hon ju sur och ledsen då.

Hon bestämmer mycke över sin syster om vad hon ska göra och inte… Så vad gör man och hur får man allt och bli bra??

Jag behöver lite tips från olika personer! För jag börjar tycka synd om hunden!

[RMSLiners]
2

Prata med mostern och säga åt denna att göra rätt för hunden och låta en annan familj ta sig an den istället för att hon ska lyssna på sin syster, hon är väll en vuxen människa och borde kunna ta egna initiativ och inte följa med strömen liksom. Sen har hennes syster inte ett skit med hunden att göra heller, släkt eller inte, för jag antar att mostern är ägaren till hunden. Mostern borde kunna säga ifrån till sin syster tycker jag.

dizzysister
1

Jo jag tycker det jag med! Hon hade ju svårt när hon tog beslutet och det blev ju inte lättare när andra sa nej… men ska försöka prata med henne