Sätta-på-varandra-lek!
Hej!
Alltså jag ser inte detta som något problem egentligen utan ville mest bara skriva och berätta om det för att se om det är flera som har hundar som gör så?
Efter varje gång jag badat/duschat hundarna (en eller båda) eller om de varit ute i regn så blir det helt till sig när det kommer in eller ut från badrummet efter duschen.
Det är som att båda blir helt besatta av varandra och börja köra nån uppvisningslek/parningslek och försöker sätta på varandra hela tiden. Båda är hanar.
De står på bakbenen och fäktas med frambenen, slickar på varandras ryggar och resten av kroppen också, sniffar varandra i nacken och ser bara allmänt KÄRA ut? Hahaha, det ser bara så roligt ut.
Är det normalt beteende fast båda är hanar?
Känner igen det där :P haha! Typ som att dom inte känner igen varandra. Mina blir som mest galna när någon utav den andra är nyklippt eller trimmad, då blir dem som galna. Kan ju vara att den andra hunden inte luktar som den brukar eller något :P
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#1 Haha EXAKT! Som att det är en ny hund. Hahahaha och så piper det och har sig :) Ja, faktiskt nu när du säger det, även efter trimning :D