Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1359 ggr
CelsiusT
0

Plastbur

Jag är på jakt efter en relativt billig bur. Jag vill gärna att det är en sådan där hel bur i plast och inte en gallerbur (det har jag redan). Buren behöver vara ca 80cm lång, så det begränsar ju direkt valmöjligheterna. Jag ill ha öppningen på kortsidan.

Har ni några tips?

Medarbetare på westernridning.ifokus

russin
0

Låter som min kattburTungan ute

Kolla Atlasburarna - men se till det är gamla modellen med ståldörr och inte plastdörr.

CelsiusT
0

#1 Ja precis, som en kattbur (transportbur för vilket djur som helst) fast i modell större.

Atlas är väl det kända märket för plastbur till hundar, men är inte dom rysligt dyra? Har inte kollat än men fick för mig det. Det är väl bland dom första burarna som användes till transport av hund i flyg?

russin
0

På blocket brukar man kunna hitta en hel del sådana som säljs emellanåtGlad

Min kattbur är nog ca 80 cm lång med gallerdörr i ena sidan - stålgaller och fungerar ypperligt åt mindre hundar med.

polgara
0

de burar som används i flyg är mer robusta än Atlas burarna, har för mig de heter VariKennel o är beige i färgen

CelsiusT
0

#4 Atlas större modeller är godkända för flyg. -Men nu är det inte det jag ska ha den till.

russin
0

Ah - det är nog Vari-kennel buranra jag tänker på (inte Atlas som bara dök upp i hjärnan), men det finnns ju likheter mellan dom.