luktar löp
Ska försöka fatta mig kort.
Har 1 st rottistik på 9 år och 1 st schäferhane på 4 år så hämtade vi 1 st rottistik på 10 mån och schäfern blev som förbytt. Han försöker para sig om o om igen. Är på henne hela tiden, dygnet runt, slår över totalt. Den unga tiken biter ifrån, blir rädd och söker tröst hos den äldre tiken som även hon biter ifrån mot honom men inget hjälper. Vi försöker tillrättavisa honom men de hjälper inte, är ute o går med dem kopplade men de hjälper inte och ingen av hundarna är understimullrad då de e aktiva tävlingshundar i både bruks och lydnad.
Jag har hört någonstans att valpar och unghundar luktar löp men så här ska väll ändå inte en hane bete sig eller?
Tiken har löpt 1 gång och gick ur löpet för ca 4 veckor sen. Finns det någon sida där man kan läsa om detta beteende så tar jag tacksamt imot de, då jag försöker övertala husse att kastrera hunden
Hon luktar ju fortfarande löp någon vecka efter hon slutat.. Min tik luktade fortfarande löp 3 veckor efter, så var tvungen att ge henne ett ordentligt bad innan alla hanar slutade bry sig.
Sen reagerar ju många hanar starkt ifall de är skendräktiga.
Mvh Jenna