Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 585 ggr
Frida B
0

Djursjukvårdare?

Hej! Håller på med ett arbete, och skulle behöva veta hur en dag ser ut för en djursjukvårdare! är det någon här som kan hjälpa mig? :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Spotifys
0

Jag är inte djursjukvårdare, men jobbar på djursjukhus så kan ju berätta hur våra djursjukvårdare jobbar. Kan ju börja med att säga att ingen dag är den andra lik! Vissa dagar är det hur stressigt som helst, andra dagar är det jättelugnt och ingen patient är det andra lik.

Dagen börjar med morgonmöte när man går igenom dagens patienter. Sedan beror det på vilken avdelning man jobbar på. De olika avdelningar vi har som djursjukvårdarna arbetar på är reception, mottagning, stall och operation.

När man jobbar i receptionen tar man emot patienter och är tillgänglig på telefon, bokar tider etc.

mottagningen tar man emot patienter som kommer med sina ägare med lättare problem, exempelvis vaccinationer, kloklippning och stygntagning.

operation assisterar man veterinären, söver, förbereder patienter och ser till att djuret återhämtar sig ordentligt.

Arbetar man på stall ska man se till att burar och korridorer är städade och att tvätten är fixad. Man sköter om de patienter som antingen ligger över natt eller över dagen, gör nödvändiga undersökningar som blodprover och röntgen, rastar och ger dem mat och medicin.  Man brukar även få hjälpa operationsköterskan vid bland annat sövning och uppvak.

Det är svårt att skriva allt de gör, men det här är i alla fall en del av detTungan ute

Har du några mer frågor är det bara att fråga! Glad

Michaela-N
0

#1 Vad jobbar du som? Glad

Frida B
0

#1 tack så jättemycket, precis sådan info jag behövde! :) en sak till var det faktiskt.. hur är miljön på ett djursjukhus? :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)