SE VCH men inte SE LCH eller SE AgCh?
Varför kan blandraser bli viltspårschampion men inte lydnad- eller agilitychampion?
För bästa svaret ska du nog kontakta skk
Japp, får nog göra det. För jag ser ingen logisk förklaring 
Tycker med det verkar galet. Kan ju tycka att antingen så kan man bli det i alla eller ingen alls. Att bara kunna bli det i viltspår men inte de andra förstår jag inte heller. Skriv till skk och fråga och uppdatera vad de säger här sen :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#3 Ja precis, antingen alla eller inga, man kan ju inte göra så att championat bara utdelas i viltspår för blandraser…
En fråga: kan en hund bli internationell viltspårschamp?
Vad jag vet finns det inget sånt, bara INTUCH
#6. Det kan kanske ha med att göra? Jag tror att både lydnad och agility kan bli internationellt championat. Och blandraserna kanske inte accepteras som champions i andra länder och kan därmed inte bli det i Sverige heller när det gäller potentiellt internationella titlar?
Alltså jag spekulerar enbart här. Återkom gärna när du har svar från skk ^^
#7 Men vad tänker jag med egentligen… visste ju mycket väl att det finns INTAGCH, INTBCH och INTLCH… skyller på att jag är trött 0:) Så det måste ju vara så precis som du säger… för någon internationell titel i viltspår finns det ju inte, därför kan kanske SKK välja lite själva.
Jag hade en instruktör som sa att alla hundar kunde bli viltspårschampion utan större problem för det var så lätta spår. Kanske därför blandras hundar kan det, för att de tycker det är "enkelt" och inte lika fint att bli det…