TV - Tips
Just nu går det en dokumentär på Svt 2 som heter "Lyckopiller till husdjur". Kort och gott ger dem medicin till djur som har problem, bland annat Prozac.
Får ont i magen av dokumentären och förstår verkligen ingenting. Tittar ni på det? Vad anser ni?
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Nää..Fy! Att droga ner djur är inte rätta metoden. Istället för att uppfostra dom rätt,ge dom fysisk och mental stimulans så proppar folk dom med piller. Ursh och fy! Får mig verkligen att avsky mänskligheten ännu mer..va är det folk håller på med? Inte nog med att "vi" förmänskligar djur men nu drogar "vi" ner dom så att "vi" slipper engagera oss så mycket som djuren behöver?! Helt sjukt om du frågar mig….
Är du inte redo för att ha hund och ge den allt som behövs för att den ska må naturligt bra så skaffa en guldfisk!
Man KAN INTE (som i ett av programmen) Skaffa sig en riktig jakt hund och ha den bara som sällskaps hund dvs gosa med den och gå små promenader och tro att det räcker. När den väl blir understimulerad (bits eller gör utfall) Vad gör dom då? Jo dom drogar honom!!! (Såg ut som en riktig Coonhound)
Dom skadar ju djuren mer än hjälper..men d e väl USA i ett nätskal??
(Ursäkt blir så upprörd!)
#2 Yes Usa,iaf det avsnittet jag såg.
#4 Jo jag vet…stör mig bara på alla dessa patetiska människor som behandlar hundar (oavsett ras) som ens barn,fru/man/barnbarn och när djuren väl inte beter sig som människor så får dom piller för det
Helt sjukt!
Kollade oxå på de idag, reagerade på när man såg en hund jaga svansen och en av "experterna" sa att det inte finns nån som skulle kunna träna bort det?!? Hur kunniga är dom där igentligen? Får ägarna att tro att lite piller tar bort alla hundens problem o_O