Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4901 ggr
Nicklasangora
0

Gnyr efter kastrering...

Hej! Jag var tvungen att krastrera min hund idag då han har fått testikeltumörer. Nu har jag fått hem honom och han ligger bara och små skriker.. Någon som har varit med om samma? Ska jag lungna ner mig eller ringa veterinären?

//Nicklas

vallhund
0

Fick du inget smärtstillande med hem? Oavsett ring vet, ta tempen först o kolla färgen på slemhinnorna i munnen, om de är bleka.

Lycka till!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Pelzi
0

Våran gjorde också så efter men det var för att han var missnöjd med tratten och mådde lite dåligt efter narkosen. så jag tror inte det är någon fara.

http://emmaskaninselar.blogg.se/

LindaBlue
0

Julie låg och gnydde när hon hade opererat tassen, och hon hade fått massa smärtstillande! Tror också att det berodde på olustkänslor/ yrsel illamående efter allt lugnande, narkos, uppvak, smärtstillande. Men ring vet och fråga kanske?

Nicklasangora
0

Ahh okej! :/ Ja kan får smärtstillande.(20mg Rimadyl) Hon sa att jag skulle ge honom en till kvällen. Så jag antar att han redan har fått då?

Dom svarar inte på sin telefon så jag antar att jag får vänta och hoppas det går över :(

TjockaBerta
0

Min kille låg på min mage och grät hela första kvällen efter kastreringen. Sen blev han snabbt pigg igen.

>>>Malum domesticum<<<

Qepta
0

Min hane pep/små skrek när han var nykastrerad, mycket berodde även på tratten i hans fall. Min fick smärtstillande innan jag fick hem honom.

Dagen efter var han mycket piggare!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Nicklasangora
0

Hur har era hundar blivit kastrerade? Jag trode att man skar av hela pungen men på min hund har dom skärt 2 snitt vid sidan av snoppen och pungen hänger fortfarande där…. Och i mån ska vi på återbesök då pungen är lika stor som ett äpple…. Någon som har varit med om samma???! :(

[CaneCorso]1
0

Min hane låg och skrek hela kvällen när vi kom hem från kastrering, gav en extra smärtstillande bara. Det går över. 

Det är det vanliga ingreppet att bara ta ut kulorna och lämna kvar påsen. Påsen drar till sig efter ett tag.
Men påsen kan även svullna och fyllas med vätska som det gjorde på min hane. Då får man åka in och ta bort hela påsen. Men i första hand gör man inte det.

Jag kan tycka att dom borde ha tagit bort hela påsen om han hade testikel tumörer.

Nicklasangora
0

#8 ahh okej! Det är la det som händer min hund nu med då… Vi fick antibiotika till honom men det har inte blivit bättre :(

[CaneCorso]1
0

Är den påsen hård och varm ?
Tänk på att den är svullen också, så om den är mjuk och inte så varm så kan du ringa och rådfråga veterinären.  
Men är den spräng hård, varm något rodnad så ring och boka tid på morgonen.

Nicklasangora
0

Den är inte varm men stor och stenhård… Vi har fått tid kl 08.00 i mån!

[CaneCorso]1
0

Hoppas allt går bra och att han kommer må bättre om några dagar. :)

Qepta
0

#7 På min hund öppnade de buken och plockade bort testiklarna eftersom kulorna inte trillat ner.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se