Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 3060 ggr
moonii
0

Dyra veterinärbesök

Hej! Eftersom jag nu behöver välja försäkring till min hund så skulle jag vilja be er skriva, hur dyr erat dyraste veterinärbesök har varit.

Vad hände med hunden? Hur ofta besöker ni veterinären, hur mycket går besöken på och vad har ni för försäkring?

League
0

Vi har folksam. det dyraste var när Nico fått typ magsjuka  ( vetten visste inte vad det kunde bero på) och han fick vätskebrist och blev inlagt ett dygn. Annars går vi bara till vetten när det är dags för vaccination/dem är sjuka.

Utan försäkring skulle det gått på 10500kr, men med försäkringen 3500. dem har en självrisk på 1500kr, sen 20% på resterande belopp. Har aldrig haft problem med folksam, och jag har alla försäkringar hos dem. Molly kostar 1800kr/år och Nico kostar 1700kr/år.

malinroth
0

Mina två dyraste vet besök har gåt på ca 10 000kr vardera, kommer inte ihåg exakt. Det var när dom opererade bort juverdelar på Nelly pga juvertumörer. Annars har jag inte haft så dyra räkningar. går till vet för vaccination ca vart annat/vart tredje år annars är vi inte så mycket hos vet. Hon har skrapat tandsten, röntgat hd och ad, en gång våtexem, kollat ett par tänder hon skadat och kollat knölar. Hon är nu 10år.

Dimma har jag bara haft sedan januari i år, har varit till vet och vaccinerat och ryckt öronen på henne när jag precis hämtat henne sen har vi inte vart dit.

sarae
0

Önskas dyraste besök var en inläggning på blåstjärnan efter att ha blivit biten av en annan hund. Det gick väl på en dryga 20.000 i första omgången. Men försäkringen tog det mesta som tur var.

SaraC
0

Min vovve ramlade ned från en altan och slet isär ligament i hasen och det blev röntgen, gips, operation och hela faderuttan, tog månader innan han blev helt återställd.

Bara själva operationen kostade över 16 000 kr. Allt som allt gick det väl upp till över 30 000 kr.

Har försäkring med fast självrisk på 1 100 kr + 15 % rörlig självrisk.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

moonii
0

#4 Vad har du för försäkring? Hur mycket fick du i slutändan betala själv? Var det svårt att få ur pengar? :)

SaraC
0

#5 Har Agria och jag betalar ungefär 2 200 kr/år.

Betalade i omgångar (vid varje besök) så vet inte exakt, men för att göra det enkelt kan vi väl säga att allt kostade 30 000 kr och 15% på det är 4500 kr. Plus fasta självrisken på 1 000 kr, men den hade jag intjänad rabatt på så tror den bara kostade 800 kr. Så cirka 5000 kr allt som allt!

Hade inga problem med att få pengar från försäkringsbolaget. De besök det blev stora summor så tog jag direktreglering hos veterinären.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

undulat_
1

Har själv funderat på denna fråga då jag har Agria och man kan välja självriskbeloppet och högsta ersättningsbelopp. Jösses vad dyrt det kan bli läser jag. Vad rekommenderar ni, att man har ett ersättningstak på 25000 kr eller på 50000 kr per år? Vi har 25 000 kr i dagsläget.

DinJejja
0

Mitt dyraste veterinär besök slutade på  ca 35000kr.

Han hade blivit biten av en annan hund och fick opereras och ligga på sjukhus i nästan en vecka m.m

Jag fick 22000 av mitt försäkringsbolag som är Agria via direkt reglering och resten betalade ägarna till hunden som bet min hund men dom fick hjälp av sitt försäkringsbolag så dom behövde inte betala det själva. Självrisken på 1500 var det ända jag själv behövde lägga ut.

Jag har agria med ersättningstak på 25000kr men kommer höja till 50000kr när den ska tecknas om.

Portie
0

Det dyraste besöket gick på över 8000. Det var en tumör i munnen som opererades bort. Försäkringen täckte allt.

sarae
0

jag har försäkring hos agria - 50.000 och alla möjliga tillval som går att få. 1100 i fast självrisk samt 15% rörlig.

Kalli
2

#7: Jag rekommenderar absolut det högre. Många små saker kan ju också bli en del pengar och händer det dessutom något som kräver inläggning springer det snabbt iväg.

Kitten86
0

Jag har, peppar peppar, inte behövt besöka veterinären med någe vidare värst jättedyrt besök. Som högst har det väl varit ca 5.000 kr, efter att försäkringen gått in fick jag betala drygt 2.000 kr tror jag det blev.

Har olika försäkringsbolag på mina hundar faktiskt, pga att det har täckt olika mycket och kostat olika mycket att ha försäkring hos de olika bolagen pga ras.

På min sheltie har jag If. Den täcker allt. Veterinärkostnader upp till 50.000 kr (tror jag), Rehab, tänder, medicin, leder etc etc. Fast självriskt 2.500 kr.

På min dvärgpudel har jag Agria. Den ska täcka det mesta, har ju blivit en del tillval med åren då han är 14 år. Har en fast självrisk på, tror jag, 2.000 kr + 15% rörligt.

Maja2
0

Det dyraste vet. besöket var när Kelly blev ormbiten och väldigt illa däran, förra sommaren, men eftersom jag har IF försäkring, så direktreglerades allt, så jag behövde aldrig lägga ut pengarna, utan behövde bara betala självrisken på 2500. Tror summan blev kring 13000

[RMSLiners]
0

Jag har IF, fast självrisk, stora hundförsäkringen. Dyraste på nuvarande hund har varit 12 000kr vilket rörde behandling efter ett huggormsbett men vi betala enbart 2500kr alltså självrisken resten tog försäkringen.

På förra hund hade vi också IF, samma avtal. Dyraste där gick på 45 000kr (vi betala bara 2500kr) på en rejäl senskada och då är tre veterinärsstationer, diverse undersökningar och röntgen samt resekostnader med tåg till strömsholm inräknat i beloppet. Skadan gick inte att åtgärda så hunden fick somna in.