Valpis!

Här syns nästan hela familjen. "Lek-Pappa" Storm, alaskan husky blev överlycklig när det öppnades mellan hundgårdarna så att de flyttade ihop. Han är fosterfar, då riktiga pappa bor långt borta. Helkul med en vuxen hane att busa med, och få lite uppfostran av. Mamma, i bakgrunden, är mer av en snäll matmaskin…
Brorsan sover nog under lastpallen, kanske syns lite grått ludd…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
ohhh vilken underbar liten tös… =)
Woaw nu blir jag riktigt avis…gud så söt hon är. Måste vara jättejobbigt att vänta på att få ta hem henne =))
åhhh…. nae! så otroligt fin hon är! Och storm var sååå vacker!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jättevackra är dom! :D

Ohh, nu är det avis på hög nivå här. Tur du bor så pass nära så kanske man får se underverket irl någon gång. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nämen titta vilka söta isbjörnar!!
Jag har alltid sagt attt det är isbjörna på gatorna i Norr, då har jag inte fel i alla fall!! 

#10, hon kommer troligen att vara med på jobbet lite grann i juli, så jag kan ju förvarna här innan, eller så får du åka hela vägen hem till mig!
#11 Jag har aldrig sett en så isbjörnig husky nån gång! Brukar vara andra raser som ser såna ut!
MVH Elin

Vattnadahl…det är en sällsyn sort!! =))
En varg…det är precis en sån som Jonny vill ha =) Han har tjata på mig sedan han såg en på en bussresa, en stor kraftig hane…så snygg =)
Ask är urstilig. Och lillan så puttenuttig! Ser fram emot att få se henne IRL…?
Vilken sötnos! Otroligt fin =)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

åånej jag smälter :')
Gud va söööt <3

Vilken liten sötnos.aaaavis är jag. Inga dåliga föräldrar heller, Ask var ju helt underbar.

#15 Klart du kommer att träffa henne. Vem vet om hon inte är med på lajvet rent av. Kristers roll (om vi inte tvingar honom att byta) passar utmärkt att komma med ett gäng hundar!
Ask är snygg, men ack så suddig på de foton jag har. F inns bättre på uppfödarens och hans ägares sidor. Mamman är riktigt härlig hon med, om än något tuffsig och så nu. Ni skulle ha sett henne i utställningsringarna i somras, eller framför släden i vintras!
MVH Elin
Härmisar, vit med blåa ögon ;)

Jo, men det här är ju en hund som kan dra släde!
Dessutom har hon lagom stora öron, inga parabåååålisar!
MVH Elin
Haha är det nån som har en parabolhund? Jag vill se en bild på den isånna fall ;)
Underbart fin valp!! Man blir ju valpsjuk
Tips till Lotta.. ta en titt i ditt eget hus ;P
Hahaha så du säger om Skorpan..jag ska genast skvallra ;)

#25 haha ja där kan vi kalla paraboler =P
Haha efter att ha sett vattnadals hund tar jag tillbaka det där om Skorpan ;)

Hallå där, det där är inte min hund! Min är den lilla söta valpisen, vit med blå ögon. Sen anklagades jag för att härmas, för att någon annan hade en vit med blå ögon före.
Här har vi minsan inga knasiga podencosar inblandat i huskyna, utan rasrena sibbar eller alaskan huskys med vettiga saker i. Luomi, som förvisso har knasiga öron, är rena alaskanlinjer på långdistans, stor, men smäcker. Freja har lite fågel i sig, och är lite kortpälsad, mer av medeldistans eller lite sprint ändå. Cora är nästan rasren sibbe, med lite alaskan av gamnla rediga linjer. Vidar ska vi kanske prata tyst om dock… Fast inte är det då vimsiga vinthundar i honom. Det är kanbske därför han i alla fall går att ha lös!
MVH Elin
Haha förlåt förlåt! Hehe då har jag mer vimsiga vinthundar i mina jyckar xD Indra är nån bråkdels procent saluki minsann och Joxa häften av Indras bråkdel. ^^
Jag tyckte iaf Adonis var söt 

Adonis är jättesöt! Vidar är lite förtjust i honom oxå!
Dum fråga inte illa menad, att det finns gnuttor av vinthund kan jag förstå, då det blir snabbhet, även om uthållighet och päls försämras. men vad 17 förbättrar en BC i huskyavel för drag???
MVH Elin
jag tycker också Adonis va söt.. tycker om öronen ju, charmigt =)
Åh Elin, nu måste jag ju komma å hälsa på!! Vilken liten underbaring :)

Jag kommer att hojta till här när hon kommit hem. Troligen blir det 14-15 juli, så hon får en extra vecka hos mamma och syskon!
Din lillgrabb är rätt vuxen nu va?
MVH Elin

hihi, ja tiden går så himla fort..

Dem e så fina allihopa!!
#30 Anledningen till att det finns BC i Indra (som kommer från en slädhundskennel) är att det en liten bit tillbaka i stamtavlan (på mammans sida) skedde en tjuvpaning mellan en eng.setter och en BC. En av valparna blev riktigt duktig i spannet och dom tog en kull på henne osv. Dessutom är Indras farmor 50% BC och hon var en superduktig ledarhund. :) Att jag har parat Indra med en BC var inte på något sätt för att få fram en bra slädhund utan för att jag ville ha en kul hund att träna med. Valde en hane som matchade Indra i personlighet och lugn samt arbetsvilja. Det blev en kanonkull där 2 mest troligt ska börja tävla lydnad i sommar och dom andra är supermysiga familjemedlemmar. :D
Jag kan ju tillägga att de 3 gångerna jag har hunnit köra Joxa i spann i vinter gick hon som en kanon ;)
Men jag tror att de gånger det har blandats in BC har det mest varit olyckshändelser som har resulterat i duktiga hundar. :) (Ibland har det säkert gått käpprätt åt skogen också, BCn har ju ofta dåliga tassar)

Jag har sett massor av husky/BC blanbdisar på blocket, som säljs som sällskapshundar. Kan tänka mig hur fel det blir om det blir fel, och hur rätt det kan bli om det blir rätt!
Jag måste bara fråga när det kom från draghundskennel oxå. Fast är det olyckshändelser så förstår jag!
Kan tänka mig att en BC-mix kan få svårt att acceptera att bo i hundgård, få leka i rastgård och sen vara nöjd med att få dra 3-4 gånger i veckan… Dålig päls och tassar har de oxå, men pälsen är å andra sidan inge vidare på fågelblandningarna heller. Är det bästa till sprint, men inte mycket att hänga i granen om man jämför med de rasrena polarhuindarna till medel och långdistans.
Vidar, vår alaskanhusky-bastard har ingen päls alls att tala om, men är urstark, snabb och uthållig. Men han gillar inte att sova ute!
MVH Elin
#39 Nä, han ska väl sova i sängen han. Men det gör väl ingen av de andra hundarna va? 

Nädå, vi har inte alls så trångt, bara Raksha, Vidar och Cora. Freja ligger där rätt ofta, fast på Kristers sida. Piro kan få för sig att smyga upp vid fotändan på morgonkvisten. Luomi kommer mest upp och myser på morgnar eller innan jag lägger mig. Så det är sällan mer än 2 eller 3 som trängs med oss!
Utom i stugan, föär där vill alla vara med i sängen, och den är smalare än den hemma!
MVH Elin
haha va mysigt o ha alla vovvsingarna omkring sig på natten.. =) men lite trångt i stugans säng kanske =)
*ASG* Snacka om paraboler!!! Och ni hoppar på Skorpan…inte snällt ;)
Åhhhh, vilken sötnos. Nu blev jag sugen på en till bäbis.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

De ÄR söta som valpisar, fast jag gillar dem mer när de blir lite äldre, närmare året och hunnit få en egen personlighet mer. Sen är de ju fantastiska när de är vuxna, kanske runt 4 år eller mer, då de har landat, och har koll på mig och jag på dem, inga överaskningar längre. Underbara är de oxå som gamla, med egen vilja och selektiv hörsel. fast jag gillar dem inte alls längre när de börjar bli för gamla, och sjuka, och inte orkar riktigt längre…
#44 Du får välan ta och flytta till snön, skaffa ett par till och en släde då!
MVH Elin
Ja, det vore ju en dröm ialf.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
#39 När jag träffade Indra första gången var hon 1år och höll på att bli tokig i hundgården :( Jag tog ut henne på en promenad och tredje gången jag gjorde det kunde jag ha henne lös och hon vek inte från min sida :D Det märktes verkligen att hon inte trivdes i hundgården. Hon gick 2 säsonger i turistspann hos sin förra ägare och då ibland på veckoturer där hon fick sova utomhus.. så länge hon hade en filt gick det iofs bra ^^ hennes päls är verkligen inget att skryta med.
Har man en BC-mix som slädhund bör den nog få bo inomhus med familjen och även få lite annan träning än bara drag. Men det är nästan det bästa ju, att dom (ofta) fungerar till så mycket! Med Joxa tränar jag lydnad, agility, drag och ska börja spåra nu i sommar. Hon är alltid med på noterna samtidigt som hon gärna ligger i sängen en hel vecka utan att göra någonting. Hennes "av & på knapp" är det inget fel på! :D Då har ju hon tyvärr fått sina tassar från BCn så man får ta det lite lugnt och alltid tänka på underlaget.