Försäkring
Hej! Om 7 dagar får jag hem min hund! En cocker Spaniel korsning som jag har adopterat från SOS Animals i Spanien. Jag letar nu efter försäkringar, och tänkte höra med er om ni vet någon bra försäkring?
Min kompis har adopterat en labrador/rottweiler från samma ställe, och letar också efter en bra försäkring.
Vi undrar även om ni kan tipsa om bra hundfoder.
Så, vad har ni att erbjuda? ;)
Jag har mina 4 fd gatuhundar från Spanien och Portugal, försäkrade i IF, och är Mycket nöjd med det.
Jag har också If och rekomenderar dem varmt! Jag gillar den fasta självrisken som inget annat försäkringsbolag har.
Medarbetare på Hundar.ifokus

Jag har också Alice försäkrad i IF och tycker både vilkoren och den fasta självrisken som dom faktiskt är ensamma om att ha precis som #2 skriver.
När det gäller foder så kan man inte säga vad som är ett bra foder då det är upp till var och en vad man vill ha ut av sitt foder och hur hunden reagerar. Ett foder jag dock inte kan rekomendera är Royal Canine som innehåller en massa konstigheter som bara kostar en massa pengar när man kan få betydligt bättre och billigare foder.
Har min hund försäkrad i Agria. Har aldrig varit några problem att få ut ersättning så jag är mycket nöjd.
Jag har Agria på båda hundarna och är mycket nöjd med alltifrån tillval, självrisker och priser.
Har alltid haft Agria (Länsförsäkringar tidigare) till alla mina djur o har alltid varit nöjd när jag behövt använda försäkringarna
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag har IF och tänker aldrig byta bolag, det finns inget skönare än att veta på en gång vad man max behöver betala om olyckan är framme.
Angående foder så får mina färskfoder, vom og hundemat.
Om ni tvunget vill ha torrfoder så rekommenderar jag följande: Taste of the wild, Acana och Orijen. Dessa innehåller inget eller vädligt lite spannmål och är köttbaserade med bra råvaror. Royal, Hills, Arion m.m innehåller alldeles för mycket och många olika spannmål för min smak!
Annars så förespråkar jag alltid BARF eller färskfoder. Färskfoder är lättare om man är nybörjare och då är vom og hundemat "bäst" men det finns även Nordic, Klass, Bravo m.m.
Jag har folksam som jag är nöjd med. Har iof aldrig behövt använda dem men men. Har jämför olika och kommit fram till folksam då de flesta ägare tycktes ha mest positiva upplevelser med dem och minst negativa.
Jag har inte behövt använda min försäkring än och har heller inte haft den så länge men har Sveland försäkring. Har hört mycket positivt om dem både från min uppfödare och från min faster som är fd. uppfödare av schäfer så jag hoppas att det är lika bra för mig :)