Bra hösttäcke?
Letar efter ett tunt täcke i typ ylle eller tunn fleece att dra på utanpå overallen efter träning så musklerna inte blir kalla tills vi kommer hem. Någon som vet var de finns bra täcken till ett bra pris eller kanske någon som har ett liggande hemma? :)
Behöver vara 34-36 cm i ryggen och minst 45 runt bröstet.
Kan Hurttas fleecejacka vara något. Sålde nyligen ett till en med nakenfis, då det inte passade mina.
Den är ju både vattenavstötande och vindtät. Kostar dock en slant, men sök på tradera eller säljsajter på FB ( finns t ex Begagnade hundsaker).
Hurttas fleecejacka kan jag varmt rekommendera! Har det när det regnar och riktigt lerigt ute. Den värmer kanske inte jättemkt, utan håller bara kvar hundens egna värme. Helt vattentät. Det skönaste med tröjorna är att man "skalar av" all lera och vatten när man kommer hem.
Jag har absolut funderat på den, men är rädd att det blir lite knöligt när man ska stoppa i benen med tanke på att han med största sannolikhet lär ha en overall under nu tills våren och värmen kommer igen.
Han har bra regnkläder så det behöver egentligen inte vara vattentätt, vill bara ha något som förhindrar att han kyls ned. Kan ibland bli en del väntan vid buss osv :)
Overallen är i velour eller collagetyg och den har han på sig under träningen. Just då när han är i rörelse behöver han inget varmare. Därför vill jag ha nåt som är lätt att bara slänga på efteråt. Annars kan jag lika gärna ha en fleeceoverall på honom, men det blir för varmt nu när han är i rörelse :)
Jag har en flece overall till min hund från hurtta. Den är lite större i benen och skulle nog gå över en annan overall. :)
http://ridgebackandfriends.jetshopmini.se/fleeceoverall-p-152-c-213.aspx
En sån har jag med, men tänkte slippa att böka på ännu en overall :) Hittar jag inget bra täcke får jag ta med mig fleeceoverallen och bara byta när träningen är klar :)
Hittade ett jättefint Hansbo fleecetäcke. Det får det bli :)
En fråga TS. Vad har du till din hund på vintern?
Jag har jättesvårt att hitta ett täcke som är varmt nog. Eller overall som passar honom. Han är ju en dp men väldigt lite hår på mage, bröst, och benen. Fryser väldigt lätt.
Jag tänkte prova hurttas nya vintertäcke, som går ner över rumpan. Om det finns så det passar honom vill säga :P
Back On Track! Bästa täcket jag någonsin haft. Passar utmärkt att ha på för att behålla värmen efter träning. Funkar även bra på vintern.