Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3690 ggr
Flöffo
0

Era koppel.

Visa era koppel!

Vad har ni dom till?Hur ser dom ut (bild/länk)?

//Flöffo

Belimas
0

Har ingen bild med det är ett vanligt 5 mm läderkoppel, svart med pistolhake =)

Fridaaaa
0

Har ingen bild men har ett nylon (tror jag det är?) koppel, 1 läderkoppel och 1 reflexkoppel men måste införskaffa ett nytt reflexkoppel :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tess86]
0

Våra hundar har ett varsitt nylonkoppel som är 180 cm långt. Vi har också ett tvillingkoppel till hundarna ifall man vill ha båda i samma koppel. Vi har ett längre koppel som har resår, som är bra om hundarna ska hjälpa till och dra. Och så har vi ett flexikoppel som vi använder om vi är ute med bara en hund där det passar att ha flexi eller om en av dem ska bada där man inte får ha hunden lös.

Zaviie
0

De har två 15mm läderkoppel 180 långa ett svart o ett natur, ett brunst retrieverkoppel i läder(används till båda), ett svart citykoppel läder (används också till båda), ett 9mm läderkoppel 180 långt i naturfärg, används inte längre. Lite slito släng nylonkoppel men dem använder vi aldrig. Använder mest de förstnämnda.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

russin
0

Läderkoppel med BGB-hake 99% av tiden. Avskyt allting annat än läderkoppelGlad

När det regnar har jag dock hemmagjorda koppel (gjorda av 10 meter lina) i orange färg med gummitrådar i , just för att infettat läder bli halt i regn

[Zipzee]
0

Jag har ett vanligt 6mm läderkoppel, två multikoppel, ett flexikoppel, ett retrieverkoppel och ett koppel med expander. Koppel kan man aldrig ha för många av, eller hur? ;)

fidojunior
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett blått och ett grått koppel till mina, likadana fast olika breda. Den blåa är bredare och mjukare men de är båda väldigt bekväma att hålla i tycker jag. Nackdelen är att de blir blöta om det regnar mycket. Hört att det heter valkkoppel. Använder de nästan alltid.

Ibland har jag flexi på den ena när vi går i naturreservatet eller på kvällarna. Har ett svart mjukt repkoppel från ÖoB också som jag ibland använder när jag känner för det.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

LostMySelf
0

Tror jag har ett i nylon jag köpte på doggie.se, ett blåfärgat med små tassar på, passar kanon till min blåa sele ;)

Qepta
0

Jag har två läderkoppel, ett svart på ca 2 meter och med två GBG hakar. Den andra är brun på ca 1,5-1,6 m (tror jag) med pistolhake.

Har även ett gulsvart koppel på ca 1m och två kedjekoppel som jag inte använder. Har även två reteriverkoppel, ett lila och ett blått.

Kan fixa en bild sen.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Maja2
0

Jag har läderkoppel på mina 4 … plus ett flexi på en av dem, när vi ska gå i skogen och jag VET att det är mycket älg i farten  :) :)

Maja2
3

oj, glömde … vad jag har dem till?   Tja … fästa i halsbandet när jag ska ha hundarna kopplade, när de inte springer lösa.

Noa-Nisse
0

Jag har ett svart trockt rundsytt läderkoppel! Det bästa jag köpt och värt varenda krona trots att det kostade 599 kr. Jag har det alltid. Sjut bekvämt att hålla i blir inte styvt efter att det regnat. Jag har aldrig fettat in det men det är ändå lika smidigt och härligt i kvaliten.

Om jag inte har det kopplet så har jag henne lös eller i flexikoppel. flexi används väldigt sällan. Minns inte sista jag använde det faktiskt.

men jag har många koppel förutom det som bara ligger i hennes låda. Ca 3 vanliga läderkoppel, kanske 3 nylon och en spårlina. men de används inte och jag vet inte varför de ligger där :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Anibaz
0

Tiken har ett svart läderkoppel med karbinhake, 0.8 cm brett tror jag. Hanen har ett svart läderkoppel med pistolhake, 1,2 cm brett.

Sen har jag ett nylonkoppel med karbinhake, ett rött retrieverkoppel och ett svart/rött retrieverkoppel i kortare variant. Ett lila nylonkoppel har jag också, rundsytt och tunt med insudda reflexer.

Nylon och retrieverkopplen använder jag sällan, blir mest om det är snabbrastning och jag inte orkar sela på dom.

[schäfernronja]
0

Jag har ett svart som #7 har, ett läderkoppel, ett rosa nylon, ett kort på kanske 40cm och sen flexikoppel.

Jag använder oftast läderkopplet eftersom det är så sjukt bra och snyggt dessutom, känner jag att jag vill ha lite mjukare koppel så tar jag det som #7 har, det korta på 40cm använde jag mycket förut på våra raska promenader - inte längre & flexin på kvällen och morgonen oftast. Det rosa nylon kopplet använder jag knappt, nästan aldrig eftersom det är så obehagligt tycket jag.