Dagmatte/kvällsmatte i Borås?
Vår lille Obelix ( kastrerad labrador/mellanpincher på 1 år och 23 kilo) gillar inte att vara ensam och nu ska vi flytta till Borås. Vi ska självklart ensamhetsträna honom men vill gärna ha en extramatte om det inte går som vi vill och så är det ju bra att ha vid andra tillfällen också.
Vi vill gå väldigt långsamt fram i träningen och i början kommer vi inte vilja att han är själv alls (behövs ju mer träning än bara någon dag) så då kan det handla om så lite som kanske en timmes passning. Vet inte exakt hur mitt schema kommer se ut då jag kommer gå i skolan men sambon ska jobba 16-01 mån-tors. Så det skulle mest handla om kvällstid om jag måste stanna i skolan eller har långa dagar, alternativt måste stanna för tex grupparbete eller liknande. I början är det mycket om kvällarna då man ska lära känna varann och vore ju kul att kunna vara med på det! Och sen känner vi ingen där och det kan ju komma gånger då jag och sambo inte kan ta med hund om vi ska iväg på något tillsammans, så är ju bra om det finns någon ifall ifall ;)
Det vore bra om du har hundvana och har du egna hundar ska det inte vara några problem för vi har lämnat honom på hundpensionat och det gick jättebra.
Det är också bra om han får vara i soffa och säng då vi tillåter det här hemma så det inte blir förvirrande för honom.
Vi vill att du ser det som en hobby och inget att tjäna pengar på men viss ersättning får vi diskutera och mer om tider och så vidare :)
Så vill du förgylla vår underbara hunds vardag och själv få härligt sällskap? Eller vet du någon annan som skulle det? Hör av dig :)
Hej!
Jag heter Sejdina och skulle kunna ta honom från ni börjar till ca 9-10 tiden.
Jag gjorde samma sak i ett halvt år sen så sa ägaren nu i höst att den skulle vara i bilen sen går han ut med den. Jag går långa promenader och har sjöar så blir det varmt så kan den ju bada om den gillar det.
Jag behöver ingen ersättning, tycker man inte ska få det om det är att vara med hunden man vill. Ja har bruks nära så kan ju träna din hund om den skulle gilla det :)
Hör av dig!
Mvh Sejdina
mellan 21-22