Freestylelåt! - hjälp mig välja!
Vill ha hjälp från er, eller tja, snarare tips! Jag ska debutera om ett par veckor i freestyle med min BC hane. (lite impulsaktigt anmälde jag honom) Vi har inte tränat så värst mycket och jag är så oförberedd man bara kan vara just nu. (vi gör ju det bara som en skoj grej)
Så… några tips på roliga låtar? Yim är rätt så duktig på att variera sig tempomässigt.
Mvh Emelie 
Helt omöjligt att föreslå en låt om du inte visar/berättar vilka trick du har med.
Då låten handlar rätt lite om vad man tycker om den, utan mer om hur bra tempo den har. Har sett väldigt många som tar snabba house-låtar till freestyle som inte alls passar tricken eller hundens tempo, det ger inte heller ett lika bra "betyg", då det är avgörande för resultatet hur bra musiken passade in på framförandet.
Du kan inte visa en video på hur ditt program kommer se ut?
#1: Det är just det. Jag har inget program än, utan vill välja och bygga mitt program utifrån musiken. Som sagt är även Yim väldigt väldigt anpassningsbar "fartmässigt". Då han även är lättlärd vill jag få musiken nu så att jag vet vad jag ska lära Yim. ;)
Mvh Emelie 
#2 Okej. Det är betydligt lättare att först skapa ett program med olika tricks, ordningen behöver inte vara bestämd än 
Hur är han när ni tränar, är han väldigt explosiv med snabba rörelser eller är han mer "långsam" och lite lugnare?
Har du inte alls tagit nån funderare på vad du vill ha med, hehe? 
Vilken sorts låt kan du tänka dig? 
#3: Jag tycker inte det dock, iof. bara tävlat en gång förra året med min sheltie och då gjorde vi ett impulsprogram 5 minuter innan start och skrapade faktiskt ihop ett halvt poäng under "uppflyttningspoäng".
Jag vet ju vad han kan och inte kan såklart. Kan alla "basic" kommandon och diverse specialtrick så som backa ett par meter, "trumman" och så vidare.
Han är snarare explosiv i sina rörelser. Men det beror på mitt röstläge.
Låtmässigt; i princip vad som helst. ;-)
Mvh Emelie 
Aha ok :) Får tänka ett tag till, för jag har bara tänkt på lite lugnare låtar, men det kanske inte passar om han är snabb. I så fall kanske Do You Love Me med Amanda Jensen, men som sagt är den mer åt det "sega" håller och läten förbi inte vara för seg ;)

Måste bara få inflika att jag har tävlat en del i freestyle bl AFC finslen ett par år… De är mycket enkelt att gör pogram efter musiken. Visst de kan vara så att man har ett par kombinationer av trik som man vill ha med. Men att göra ett program och sen hittad en passande låt är nästa omöjligt skulle jag säga. Skärskilt med de nya reglerna där 1/3 av poängen är hur man tolkar musiken, de ska alltså hälst vara ett teater pogram inte inte bara en massa dans :) Leta efter en låt med mycket tempo växlingar i, för då blir de lättare att få tydliga övergångar samt att de händer mer som går det att bli intrsantare. Leta även efter låtar som går att göra något kul utav :p
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Love is my drug av John ME. Life of the party av Boys like girls. Grenade av Bruno Mars. Hot 'N Cold av Katy Perry. Be your everything av Boys like girls. King of anything av Sara Bareilles. Moves like Jagger av Maroon5. Real wild child av Everlife.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Jag gillar R. Kelly's "Can you feel it". Skulle haft den till Ben tills jag insåg att freestyle inte är nått för oss. haha.
Min debutlåt i freestyle kommer vara "I want candy" med Aaron Carter :) Helt underbar tycker jag!
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13