Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1433 ggr
undulat_
0

Noskvalster, erfarenheter

Tänkte bara höra lite hur snabbt symptomen började försvinna för andra hundar när de hade misstänkt noskvalster? Efter att man påbörjat en behandling.

Hade era hundar klåda i och runt ansiktet?

P.S en del hundägare verkar inte ens känna till vad noskvalster är för något. Några har i veckan velat att deras hund hälsar på min, men då drämmer jag till med att han har noskvalster och att det smittar. Man vill ju helst inte smitta nåt till andra. Då får jag frågan vad det är.

[Forest]
0

Helt normal efter 5 dagar då utan dessa nysningar. Nej hon fick inte klåd. Men vet andra som inte tålde stongholden då den är ganska så stark. Endel hundar tar det längre tid att bli av med n-kvalster ni ska väl ge om strongholden efter 10 dagar eller så? kanske minns fel Flört

Kickilu
0

Jag har behandlat mina med Interceptor flertalet gånger, en tablett i veckan under tre veckor. Symtom minskade redan efter några dagar. Tyvärr kan hundar gå med noskvalster utan att visa symtom medan andra gör det. Jag får behandla mina ( fast bara en visar symtom) minst en gång om året. De går på dagis och där träffar de så klart en massa hundar.

undulat_
0

Tackar för svar.

#1 Okej, så ingen klåda hmm. Vad snabbt det försvann för er.

Vet du hur de hundarna som inte tålde Stronghold var? Vilka symptom fick de? Det kändes ju extra bra (ironi) när jag läste det här då vejle fick för stark Stronghold för sin vikt. :/ Så svårt att veta vad klådan kan bero på! :(

Jo veterinären skrev ner datumen när vi ska ge, det blir nog om 10 dgr, om vi ska fortsätta vill säga. Bad veterinären ringa upp, han skulle göra det idag, men ringde inte.

[Forest]
0

3 jag googlade lite på klåda och stronghold fick bla fram detta http://www.veterinaren.nu/fragelada/besvarad/hund/klada-runt-ogonen