Jag blir SÅ ARG!!!
http://www.blocket.se/vi/12216460.htm?ca=23_8_k
Vadå, så han vill ha en problemhund för att skrämma folk med? Låter närmast som om han söker en kamphund!!
Gud, vad trött jag blir på såna människor!!

Kan ju kanske vara så att han tänkt utbilda den till vakthund också… men det kan ju lika gärna vara så som du säger också..
Det låter inte på honom som om han hade tänkt utbilda den…

nej, annonsen ser väldigt oseriös ut…
Ja vad ska man tro om den annonsen….låter ju hur sjukt som helst, och om han skulle ha hunden i tjänst så borde han ju skrivit ut det tycker man. Låter mer som han ska ha hunden att skrämmas med, men det kan ju lika bra vara att han ska ha den på nått område som ska vaktas…

Jag skulle då aldrig ens fundera på att sälja ett djur till nån som skriver så där i en annons
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Låter onekligen mysko.
En riktig vakt/tjänstehund skall vara säker på sig själv, inget nervvrak.
Att hunden sen ska vara "så stor som möjligt" låter också grymt ytligt.
Nej, hoppas verkligen folk drar öronen åt sig för hundköpare som bara är ute efter storlek och vaktinstingt.
≧◔◡◔≦

Nej det där lät onekligen inte seriöst.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det stod att han har vana av problem hundar men det behöver ju inte innebära att han kan träna bort problemen, verkar mest som om denna person vill ha en farlig hund att skrämma folk med
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Usch, ingen seriös annons i mina ögon
Hm.. Det är så otroligt svårt att veta vad folk ska ha hunden till när dem skriver sådär. Men det låter antinge som att han ska ha den till kamp eller som att han behöver en vakthund för att han är"utsatt" , men det låter ju konstigt att man vill ha en problemhund isåfall..

fyfan vilken dåre, han har nog ingen vidare erfarenhet. Förstår inte hur han tror att folk nappar på sådanna annonser. Det kan
ju vara vilken människa som helst, vill han kanske ha en hund
för att spela ball framför polarna? Usch, om man söker efter en
problem hund som man vill arbeta med OM man har erfarenhet
så tycker jag blocket är helt fel ställe.
Ush. Fy vilken annons! Oseriös bara skriker om den… En hund är en levande varelse, inte någon maskin. 
Mvh Emelie 
Läskigt vilka människor det finns…
man kanske kan mejla honom ocvh fråga vad han menar?

Måste vara en ung pojken som vill förlänga sin mandom, eller vad heter det? *flin*

#16# Det var bra gjort. haha

Hi, hi han lär nog aldrig svara dig.
Troligtvis inte ;)
En stor hund!!
En Irlänsk varghund???
De har ju iallafall livsfarlig svans som slår i överallt ;)
Det kanske kan vara något??
(Hoppas inte ni med irländsk varhund tar illa upp, jag bara skojjade)
Sillen, hoppas du inte är av uppfattningen att alla taxar är ettriga och skäller… Jag tycker förresten inte att denna person ska ha hund över huvud taget.
Han kanske skulle skaffa ett gosdjur istället…ska bli väldigt spännande och höra om du får svar och vad han skriver =)
#23: JA! Ett gosedjur som man går med i koppel.
En stort nalle puh gosedjur, det passar säkert honom jätte bra!
Den kräver lite, behöver dagliga promenader och kan stirra konstant en i ögonen. Så att ogästvänliga besökare gör i brallan!
Mvh Emelie 
*ASG* Precis…undrar vad galningen skulle säga om han fick ett gosdjur i brevlådan och en lapp där det står "skötes med omsorg" =D
HaHa. Den minen skulle jag vilja se 
Mvh Emelie 

x)
Annars finns det ju såna där batteri-hundar, som går och skäller. :D Jag hade en sån förut, men förra hunden tyckte den var intressant och kastade den i väggen. Eeh.. 
Matilda hade en sån där robothund som reagerade på handklappningar…kanske det skulle passa pundhuvudet =)
Fick ett mail tillbaks om att jag var dum i huvudet och att han skulle ha hunden till att vakta någon bilskrot.
Hehe, varför jag var dum i huvudet var väl för att jag ifrågasatte kanske? ;)
Dessutom tackade han nej till taxen och hänvisade till att han hade en chiuaua hemma ;)

Ha,ha där fick du så du teg tyckte han.
Ja antagligen ;)
*ASG* Vilken dåre…han måste ju hur som helst vara bra dum som formulerar sig så pantat, hoppas han inte får tag på nån…han kan ju använda chiuvavan, hon fixar säkert läget på en skrot ;)
#34 Ja han verkade lite tokig faktiskt ;)