Älskade Hundar !
Idag vaknade jag och hade ont i hela ryggen (har råkat ut för 2 olyckor och skadat ryggen) och var bara arg och bitter på allt.
Det första som händer är att jag ropar gomorron till hundarna och då flyger Jämthunden upp i sängen som han vore värsta actionhjälten och river med sig draperiet också (Såg exakt ut som från en bond film).
Sen tar jag alla hundarna och tänker gå en sväng, är fortfarande på dåligt humör och har ont, det blir inte bättre av att dom springer åt tusen olika håll och drar och sliter, men efter några minuter är det lugnare och sen då vi gått ut på en åker så släpper dom verkligen lös och är hur mysiga som helst och vill bara busa och leka hela tiden!
Finns inget som kan få en på bättre humör än en hund!
Speciellt valpen, han lekte verkligen clown idag, så som han hoppade och studsade på åkrarna och ville vara med hela tiden :).
Jag är så underbart glad att jag har mina hundar, speciellt under dom perioder då smärtan är värre än någonsin! Då hjälper dom mig genom att bara finnas där, och då jag mest bara ligger i sängen så ligger dom alltid brevid mig eller nära mig och lämnar mig inte ensam för en sekund (får inte ens gå och bada/duscha själv) Dom har hjälpt mig med så himla mycket.
"Man får den hund man förtjänar" hörde jag någon gång :).

Förstår precis vad du menar. Har en riktigt clown här hemma som man inte kan låta bli att skratta åt hur dåligt man än mår, och även en trogen gammal vän som tittar på en med en blick som säger att "allt blir bra". Dom är verkligen underbara. Många tycker att man är knäpp för att man skaffar hund när man är så ung och att de bara innebär problem, men de förstår inte hur mycket det GER att ha dessa underbaringar omkring sig.

Precis!
Många sa till mig att:
"du förstör ditt liv och blir låst i flera år nu när du skaffar hund"
Men jag har aldrig lyssnat på vad folk sagt och alltid gjort som jag själv velat, och tur var ju det! För det är alltid nån som är glad då man kommer hem och man är aldrig ensam då man har hund :).
Håller med, hundar är det ljuvligaste som finns. Härliga vänner som aldrig sviker.
Folk säger hela tiden att jag väl är låst och inte kan resa utomlands och så. Men jag brukar säga att man får välja. Jag har valt hundarna framför resor och det ångrar jag inte en minut.
Har haft hundar i tio år nu. Och jag kommer att fortsätta så länge jag orkar. En hund får en att känna sig ung. Det är så mycket fördelar med dessa underbara fyrbenta lurviga vänner.

Vad härligt det såg ut på ängen där hundarna fick springa :')
Håller med er helt….det finns ingen som kan få en att känna sig så omtyckt och välkommen som en hund, när jag mår dåligt så ligger katten Doris ovanför mitt huvud och Skorpan ihopkrypen vid min mage…så varmt, skönt och tröstande =) Och gråter man så kommer Skorpan på en gång och slickar bort tårarna…en riktig tröstare =D
Och det finns inget som är så roligt som att se dom springa fram och tillbaka och jaga varann, och leka kurragömma i sängen = kaos i sängen när man ska gå och lägga sig, men det är det värt ;)
Hea_ vilka jättefina hundar du har =)
Jag har också haft egen hund i 10 år nu så det är ju en sån stor del av mitt liv. Det kan kräva extra mycket när man söker jobb osv. och det är klart att man får anpassa mycket efter hundarna och planera lite extra, men det är inget man tänkter på längre. Men för de som inte själva har hund så kan det nog verka jobbigt.

#8 .Så är det för mig också, fast 3 hundar som kurar ihop sig också, och varje gång jag ska gå och lägga mig så ligger det fullt med hundben och leksaker i sängen och täcket är som en korv (fast jag bäddar sängen varje morgon)
Tack :).
#9. Jo men all den "uppoffringen" man gör är helt klart värt all den kärlek man får tillbaka, och alla roliga,ledsna,galna stunder med sina fyrfota,lurviga,dreglande, svansviftande vänner :).
Många förstår inte att jag orkar med tre hundar själv (Jag bor själv med dom i egen lägenhet) och att jag orkar gå ut och gå med dom, men för mig är det ingen stor grej!
MMmmmm varmt och gosigt =D Man kan ju undra hur man skulle klara sig utan dom….skulle aldrig kunna vara utan djur, dom är mitt allt =))
Min lilla (hm, stora) Mumsipluffs såg att jag torkade håret efter duschen ikväll och han ville också bli torkad med handduken. Han bara älskar det, när jag torkar honom. Sedan gick han och ställde sig i badrummet, så som han brukar stå när jag duschar honom, men han har ju nyss duschat. Han "sa" att han ville duscha ändå. Så go´mitt lilla hjärta och vi "pratar" verkligen med varandra.
Skulle vara Skorpan det…tror jag ska ta ett allvarligt snack med den torrbollen
Mumsipluffsen verkar vara en riktigt stencool kille ;)
Lotta: Ja, han är stencool och han är väldigt "pratig". 
Skulle vara jätteroligt att träffa honom…det är så synd att du bor så långt bort, tänk att sitta och surra över en kopp kaffe och hårbollarna bredvid =)