bengt rödseth
hej någon som känner till bengt rödseth
Nej, vem är han?
det är nån hundpsykolog utanför uppsala som påstår sig vara svergies svar på cesar millan
Ja, usch fy och blä, enligt honom är han "Sveriges Cesar Millan"
Medarbetare på brukshundraser.
3 tycker du att han är duktig på hundar
#4 Tror inte "usch fy och blä" är positivt. 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
jag tycker inte om honom heller
#3 NEJ verkligen INTE, allt han gör och säger är skitsnack.
Medarbetare på brukshundraser.
Vet inte om det är meningen att man ska hänga ut personer såhär i ett forum.
Jag vet inte vem grabben är, aldrig hört talas om honom eller sett honom inom hundträning men att säga öppet att allt han gör och säger är skitsnack kanske är att gå över gränsen? Just saying.
Om hans metoder klassas som djurplågeri i sverige eller om han använder stackel eller elhalsband osv kanske det är bättre att agera.
Och jag vet att TS frågade om vem han var, och att ni andra bara svarar på frågan. Och min fundering blir väl mer eller mindre då om detta klassas som okey enligt andras mening.
Missuppfatta mig rätt.
Ingen aning om vem det är.
Han är en offentlig person, en hundtränare, och alltså inte bara någon random snubbe som de pratar om. Det kanske inte är rätt att hänga ut honom för det men han håller hundkurser som man kan gå hos honom, tror att man kan övernatta på hans gård då också, och han har flera träningsvideos på youtube.
#11 Sökte på youtube. Han verkade ha en egen kanal. Vet dock inte om det var så mycket träning.
#11 Jag tror att det bara är att söka på hans namn, det var så jag hittade hans filmer en gång i tiden. Men det var längesen jag tittade på dem så det kan ju vara så att de är borta, men prova.
#12 Det kanske inte var träning, mest filmer med han och hans hundar. Jag minns inte riktigt, var nog minst ett år sen jag kollade upp vem han var.
#14 Så det ska vara!! 
#15 Jo, det verkade som det faktiskt.
Något jag stör mig på är att man måste likna sig vid kändisar. 
Utdrag ur hans blogg:
"Gunilla och jag skriver på en bok som förhoppningsvis publiceras till hösten. Med anledning av detta läser vi så mycket vi kan av varg- och hundforskningen, olika studier och examensarbeten. Vi läser för att bli inspirerade men också för att jämföra denna forskning med vår, d.v.s. erfarenheten av att leva med hund i 40 år, oftast med flockar på mer än 10 individer och inte minst studera tikarna fostra de 550 valpar vi fött upp. Desto mer vi läser desto mer förvånade blir vi över att ingen av forskarna eller etologerna tycks förstå vad det är tiken gör när hon fostrar."
Han avfärdar forskarna och etologerna, men är helt övertygad om sin egen korrekthet avseende hur hundar funkar, för att han fött upp flera valpkullar, tycks det.
Han var ju även med i Kvällsöppet i år, ännu ett citat ur bloggen:
"Naturligtvis ställer jag upp i debatten eftersom jag anser att Anders Hallgrens metoder och synsätt är anledningen till det ökande antalet av aggressiva och rädda hundar."
Har inte fått något bra intryck av honom alls när jag gått igenom hans hemsida och det jag sett på TV. Ja, jag känner absolut till honom. Bad honom ställa upp på intervju en gång bland annat, men fick aldrig något svar.
//Lina
Vad jag sett och hört av honom så har han en del märkliga och förlegade teorier.
Ingen jag skulle lämna min hund ensam med.
Han har haft föreläsning på dog adventure conference med temat "hunden i tv" finns säkert kvar på ur-play.
≧◔◡◔≦
Jag vet inte om jag egentligen stör mig på hans metoder, däremot stör jag mig otroligt på hans attityd mot andra hundtränare. Han tror att han är den enda som sitter inne med alla svar och att resten är idioter, och att hundars alla problembeteenden beror på sådant som att man belönar dem med godis eller kamplek.
Anledningen till att jag inte stör mig på hans metoder är för att han brukar betonar att man inte ska alfarulla sina hundar som straff, eller överhuvudtaget göra något särskilt fysiskt som straff, utan att man som ledare ska FÅ sin hund att VISA undergivenhet. Om man lägger hunden/hunden lägger sig, så ska det vara i något sorts samförstånd och inte som korrigering. Därav anser jag inte att han är skadlig på det sätt som jag tyvärr tycker att CM kan vara för gemene man som inte kan något om hundar.. Gör gemene man kan inte utföra det CM gör och slutar därmed i någon slags semi-laglig djurmisshandel genom att använda stryp och alfarullningar och sparkar och gud vet vad för att hunden ska förstå sin plats.
21 håller med dig
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/kvallsoppet?title=kvallsoppet_del_9&videoid=2172607
Här är han med i kvällsöppet om någon vill se.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
.