Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 875 ggr
Hugosen
2

Hundspa

Nu den 29e augusti så ska jag och min sambo lämna vår älskade Hugo på Hundspa. Ska bli jätte spännande. För var det meningen att han skulle bara gå och bli klippt. Googlade för att hitta det billigaste stället nära oss men eftersom Hugo väger 30 kg så skulle det kosta mellan 500-800 kr. Sen så hittade jag hund spa. Jag valde diamant behandling. Då är det klippning, hygienklippning, kloklippning, tassbehandling och tandborstning. Bad och föning ingår självklart. Allt detta för bara 1000 kr. Någon annan som har lämnat sin hund på Hundspa?:)

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

joheck
0

Hjälp(!), jag trodde dom skulle hålla på och lägga diamanter på hunden! Men det där lät ju mycket bättreFlört.

Nej jag har inte lämnat mina på spa, dom skulle ändå inte uppskatta det då dom är väldigt mammiga. Den ena låter knappt främmande folk röra vid honom.

Hugosen
0

#haha nej, jag hade velat ha lite glittrig nagellack på klorna men får inte glöma bort att han är en hund :P.

Hugo är också väldigt mammig men jätte glad för andra. Men som jag sa till hon på spaet att han avskyr boxar/burar. Han får typ panik. Så hon fixade en dag då hon är själv med honom och inga andra hundar är där så han kan vara lös :). Så jag hoppas det kommer gå bra.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

joheck
0

#2 Nämen vilken lyx att få hela stället för sig själv! Och ja, jag var beredd på att börja med en liten "upp läxning" där om att behandling med diamanter var himla överdrivet och onödigt.Tungan ute

Hugosen
0

Okej :). Hans behandling heter bara Diamant spa. Det var den dyraste. Sen fanns det , Silver och Guld spa behandling med :). Inga diamanter inte :P

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

joheck
1

#4 Skönt det! Med alla nya trender som uppkommer i USA är det lätt att börja tänka i dom banorna.

Karmatarerskanise
2

HAr aldrig haft en hund som behövt friseras. Så den päls som behövt klippas har vi klippt själva, likaså klorna. Tandborstning har vi aldrig behövt.

Så jag skulel aldrig betala 1000kr för en spabehandling :P

Hugosen
0

#6. Förstår vad du menar. Men jag har testat att klippa honom och det blir inte bra. Det ser hemskt ut och han blir lite hårlös på vissa ställen. Och han behövs klippas en gång om året. Tyckte det verkade som en kul grej:). Det är ju inte så överdrivet som det låter men jag tycker det lätt som ett bra pris med tanke på hans storlek och bara klippa han på andra ställen kostar 500 - 800 kr. Tycker det är värt att testa sen får vi se hur det blir :)

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

Karmatarerskanise
0

Hoppas han och ni blir nöjda :P

Hugosen
0

#8, Jag tror vi blir mer nöjda än Hugo. Men detta måste göras för han fäller extremt sen har han så mycket päls mellan tassarna så på höst och vinter får han massa skit där. Så med tiden tjänar han också på det :)

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

Jenna_Nord
0

Mina hundar är inte heller några raser som man ska klippa direkt, bara tassarna på min finska lapphund. Så hade heller aldrig betalat några summor för att skicka dom på spa ;) Gör allt hemma helt gratis:P

Men min bror lämnade sin finska lapphund på spa för några veckor sen. Då var det badning, borstning, föning, kloklippning och tassklippning. Dom hade nåt extra erbjudande då dom precis öppnat, så dom betalade bara 250 :)

Mvh Jenna