Agility på tävl. nivå med Aussie
Är det någon här inne som kör agility på "elit"-nivå med australian shepherd?
Jag tänkte satsa på att komma så långt som möjligt i agilityn naturligtvis 
Min kompis tävlar aktivt med sin Aussie och har tagit flera SM-pinnar =) så visst kan du det =)
Medarbetare på Hundar.ifokus
#2 Självklart "kan" man det, undrar bara om det var någon här inne som gjort/gör det, och i så fall kan berätta om det är något speciellt att tänka på eller så.
#3 jag gör inte det men tränar med många aussies, vissa som tävlar i klass 1 medans andra tränar i klass 3 med SM-pinnar och det dom flesta jag tränar med och stötter på måste lägga ner otrolig energi på fart och hindersug. Fart är inte något man får gratis med en aussie, tyvärr. Visst finns det många snabba aussies men väldigt få har naturlig snabb fart. O andra sidan tycker ju vissa att en specifik aussie är snabb (nämner inget namn) medans jag tycker att den inte är speciellt snabb eller intensiv. Ps- Kelpies är bättre ;)
Medarbetare på brukshundraser.
#4 hahah gillar din lilla "ps inflikning" hahah!
jag har samma uppfattning som du. En aussie har ju inte samma fart som en border collie som dominerar sporten överlägset. Men å andra sidan så kan de vara säkrare på hinderna än en BC. Min kompis har en bruksaussie, alltså är den väldigt smidig i kroppen jämfört med en som är mer åt utställningshållet. Den är väldigt snabb och går nästan att jämföra med en BC, men ändå inte riktigt.
Medarbetare på Hundar.ifokus
#5 Hahaha kunde inte låta bli ;) Jo precis. Tränar också med några bruksaussies men ändå har dom fått lägga ner otrolig energi på just farten, självklart inte alla men dom flesta och det är något jag har stött på väldigt ofta när det gäller aussien men vad vet jag, är inte så insatt i rasen.
Medarbetare på brukshundraser.