Löp
Hur är din tik när hon löper? Eller dina tikar, om du har flera?
MVH
Sofie
Tassa går och lägger sig i 'groventrén' (en liten länga bestående av en hall och ett kontor mellan garaget och själva huset) och sover där, från när de hade en hanhund också, och de tvingades hållas åtskilda.
Annars blir hon bara ännu gosigare, och vill ännu hellre sitta i knäet (en jämthund på… Många kilo) och har förvånansvärt nog lättare att fokusera på förare.
Blir lite mer 'bitchig' mot tikar, men annars så märker man det inte så.
#1 Okej! Gosigt med stora knähundar :)
MVH
Sofie
Våra tikar är exakt lika glada, studsiga o snälla mot både andra hundar o människor. Fast iofs så är de ju Boxrar :P
har två tikar men Donna har inte löpt än.
Enja är normal vill jag någ påstå kanske lite envisare på kissa oftare men lyhörd vaken o glad. Inte ett dugg intreserad av andra hundhundar eller jo om det är en pudel så blir hon glad men det blir hon alltid
FD hunden när hon löpte så märkes ingen skillnad heller, vid höglöp så ville hon bara träffa grannhunden kastrat som hon utsett till sin pojkvän. Men det var den ända som var jobbig de fick inte träffas då alls.
Ivana blir slöare och glömmer verkligen det där med att lyssna när vi är ute. Hon kissar betydligt mer än i vanliga fall och är alldeles otroligt grinig, äter ännu sämre än vanligt gör hon också för den delen.. Däremot kan hon vara lite mer kelen med katterna någon dag, men sen är det nog.
Tror hon kan räknas till att uppfylla rätt många fördomar om tjuriga löptikar när hon löper. Morfars stackars schäfer mötte henne under hennes efterlöp och han blev ordentligt avspisad, stackarn. Hon tajmade verkligen in förlöpet snyggt under julen, tack och lov för att huset är stort och man fått eget rum.
Hennes löp är inte roliga, men man får det att fungera. Motion brukar faktiskt fungera för att hon ska må bättre, så under löpet blir det ännu mer springande i skogen.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Har nån tagit bort ett inlägg här som jag har skrivit??
Jag minns inte om jag har skrivit nått här men jag har en känsla av det.
Min dv pudeltik blir en riktig bitch som ska upp och jucka på alla andra hundar när hon löper. Hon blir konstigt nog selektivt döv under löptiderna också.
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Har inte märkt så stor skillnad förutom att hon luktar mer ute och kissar på fler ställe när hon löper än under normala förhållande.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Första veckan är hon trotsig, andra och 3e veckan brukar hon lyda bättre än annars haha :)
Sedan blir hon ganska pipig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Jag tror inte du skrivit något här innan ;)
#7 Jag känner ingen det, tibben hemma ska upp på schäfern. Tur att schäfern har ett tålamod av guld! Selektiv hörsel har hon också, men klickerljudet och ordet Godis det hör hon jämt ;)
MVH
Sofie
#6 Inga inlägg borttagna.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#11 okej hehe ;D

Hur är det med kroppstemperatur på tikar, är det som hos oss människor att det är högre än vanligt? Alice ska sätta igång och ha sitt andra löp nu, men hon är lite tvetydlig med signalerna