Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 973 ggr
Ninja
0

X´tas Pajos

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte skriva en liten presentation av familjens vovve. Han är en långhårig schäfer vid namnet X´tas Pajos, men kallas kort och gott för Pajas. Fyller 12 år i år, och still going strong =)
Så otroligt snäll och tålmodig, han tar alltid hand om små barn på bästa sätt. Tyvärr så har han en medfödd broskbildning i ena framknät, så när han rör sig för myket får han ont. Det är väldigt synd eftersom att han eg. är en aktiv ras som måste få jobba med både kropp och huvud, men han får alltså inte det. =( Jag är ändå väldigt imponerad av att han har så bra temperament, eftersom man har läst om en hel del schäfrar som blir destruktiva av att inte få jobba.
Hans bästis är huskatten Aragon, som Pajas tog under sina vingar (eh.. tassar?) direkt när han kom hit som en vilsen liten kattunge. Bilden visar hur mysigt hund och katt kan ha det tillsammans! ..Om man nu kan se missen bland all päls, dvs. :D

Pajsen kommer alltid vara min lilla gosplutt! Kyss

KerstinP
0

Vilken vacker o go hund du verkar ha. Underbar bild. Jag blir så glad när det kommer med bilder till era inlägg.

Faxlin
0

Ohh, vad fin han var. Hoppas du får behålla honom länge. Jag har ju också en gamling här hemma. Jag är tyvärr rädd för att vi går på sista versen med honom nu, men jag får trösta mig med dem år som varit.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ninja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack =) Jo jag hoppas att han får vara med ett tag till, han är ju fortfarande glad och pigg i alla fall, och jag hoppas det håller i sig tills det är dags.
Det är alltid tråkigt när ett djur börjar tackla av. Men som du sa Åsa så får man tänka tillbaka på den tiden man har haft med djuret och glädjas åt det.

Pia
0

Åh vilka fina bilder, mysigt när de kommer så bra överens de små liven:)