Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 6321 ggr
LLLINN
0

HJÄLP! jag tror valpen åt plast

HJÄLP! Min 6 månaders valp hoppade nyss upp på diskbänken och sprang iväg med en liten gurkbit - med plast på! Det var just toppen på gurkan som han fick tag på och plasten var ju kvar på denna. Nu hade jag förstås inte tid att leta efter något att köra byteshandel med så jag sprang efter honom men såg hur han svalde gurkan. Jag är inte 100% på om han åt plasten, men hur farligt är det isåfall? Veterinären direkt eller? Om det kan vänta till i eftermiddag så är det att föredra då mamma jobbar o jag inte kan åka in själv..

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

russin
4

Ingen fara - det kommer ut bakvägen Glad

[Forest]
0

låter som lite plastbit och jag tror inte heller det är någon fara.

Michaela-N
0

Nä det kan du nog bara lugn för! Hugo har som valp lyckats svälja typ allt möjligt… tofsar, hårspännen, legobitar mm. och det kommer ut den naturliga vägen.

LLLINN
0

#1-3 Gud vad skönt tack!! Vi har nämligen lyckats vakta så pass noga att han aldrig har svalt något.värre än typ en liten pinne, därför var jag inte säker på hur farligt det var för honom att svälja t.ex. plast. men nu är jag lugn, tack :)

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Jenna_Nord
0

Se bara till att han äter som han ska och gör sina behov :)) så är det ingen fara :)

Mvh Jenna