Ben.
Hej !
Jag tänkte att denna tråd skulle ge lite tips på olika slags ben man kan ge till sin hund. Var man köper de osv.
Så vad ger ni er hund? Inga ben alls? Var köper ni de ? Hur mycket brukar de kosta? Räcker de länge eller 2 tuggor sen slut? Hur många brukar du köpa? Tycker din hund om de?
Och sen ett ben ni INTE vill GE er hund, eller som ER hund INTE tyckte om.
Hoppas ni förstår. När man är sjuk finns de inte mycket att göra. ;)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
tassar in här, då jag också vill veta :) som du sa, när man är sjuk finns det inte så mkt att göra ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Precis! :) Är du också sjuk? :) :/
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#2 haha ja.. så kommer hänga här hela dagen haha ^^
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

En till som är sjuk!
Men jag svarar ändå
Har 2 små hundar varav den ena kom hem till mig igår
Den nya är en 3årig blandishane, tibbe/papillon men han äter typ inget, är jättemager men ska kollas upp av veterinär .
Den andra är en 4 månaders tikvalp, 25% tibbe 12,5% Japanese chin o resten Chihuahua.
Valpis älskar märgben samt tunna tunna tuggpinnar, betalar typ 20kr för 2 stora märgben med massa gott kött på. Tuggpinnarna har jag fått av en bekant som jobbar på HÖÖKs, när förpackningarna går sönder kan dom inte sälja det o då får personalen köpa det billigt.
#4 välkommen i klubben ;) var köper du märgbenen? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

På ICA eller Konsum
Konsum har mer kött kvar på sina märgben så de är mest prisvärda
Tänkte ringa slaketeriet här o kolla om de säljer nått oxå
okej :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Märgben köpt på City Gross och det finns alltid gamla gnagda ben här hemma. Några åker väck när nya ges
Vissa perioder får dom torkade hjort-eller ännu hellre fläskben, när det går att köpa. Köper även färska grisknorrar ibland som är väldigt populärt, men fett så det är inte allt för ofta dom får det.
Gav tidigare hundar hjortnackar när jag hade tillgång och skulle gärna vilja ge det till nuvarande hundar med det finns inte att köpa här (färska alltså).
Det viktigaste för mig att benen är så pass stora att hundarna måste gnaga/knapra och inte kan svälja saker hela.

Ger med nötrevben och en hel del älgskankar, de sistanämnda får de med fördel hitta själva, via blodspår.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ingen av våra hundar har kunnat äta märgben om vi inte rensat bort märgen, deras magar har inte tålt allt det fettet.
Så de har fått ben av hud.
Märgben som köps på affärer som har det. Älgben när jag kommer i kontakt med en jägare. Renben med kött på när jag kommer över det. Annars vanliga hudben vi köper billigt i storpack från djurmagazinet eller arken zoo.
Märgben köper jag i 5-kilos-påsar på ICA, 29.90 /kg. grisfötter likaså, fast det är inte bara fötter kan jag säga, det är nästan hela grisben …. älgben får jag av en kompis, använder de mest till att lägga spår, men en del läggs undan till gnag.
Tidigare gav jag torkade grisöron och andra tuggben, men har nästan helt slutat med dem
Min hund äter bara färska ben, köper billigt på CityGross när jag har vägarna förbi och fyller upp frysen :)
Alla slags råa ben.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
12 nyfiken här :) det låter som ganska stora ben med hela benet, hur ger du detta hela till dom eller kan man såga dom? Om man kan såga dom där har ni något jag kan bli lite rädd för nämligen flisorna som kan bli är det farligt då de inte gnagt av flisan själv?
Jag köper nötrevben,kycklingklubbor och vingar, grisknorrar på ica eller citygross (alla färska) Sen köper jag smala pinnben till mina det får dom gnaga och äta upp men ofta hittar jag stump av dessa och de kastas köper 100p för 40 kr på sharpman köper inga trokade ben annars men hittar jag torkad strype så köper jag det från ÖoB då mina tål dessa de är inte rökta utan lufttrokade (i ugn)