Hundskyltar
Har ni någon hundskylt på dörren? "Här vaktar jag" eller liknande?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Nix, ingen just nu. Men det är bara för att vi är mitt i en flytt. När flytten är klar så ska jag sätta upp en skyld på dörren, dock egengjord med egna bilder på mina älsklingar :)
Nej, letar efter en skylt med en vattenhund på men har inte hittat det än.
Nej ingen för tillfället, har haft tidigare. Planerar dock att göra en egen och med en text som är ungefär såhär: Vid fara, rädda mig/oss. Kan vara bra utifall att det skulle börja brinna någon gång, då är brandmännen medvetna om att det kan finnas djur här inne.
Ja! Grannen gjorde en åt oss 
Erkänn att ni blir liite rädda ;)
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
#1 Samma här. Funderar lite på en "här vaktar jag, ingång sker på egen risk" - och en bild på en Boxer bredvid. Tror dock inte min hund skulle attackera om nån bröt sig in utan han skulle nog bara bli glad. Men för att avskräcka lite.
Men sen undrar jag om det är så himla bra med en sån skylt? Tänk om det t.ex skulle börja brinna och brandmännen måste bryta sig in i lägenheten?
Blir inte dom lite avskräckta från att gå in då när folk har såna skyltar på dörren?
Ni som planerar att ha riktiga bilder på era hundar, var kan man fixa det?
#10, på Arken här så gör de klistermärken av egna bilder som man egentligen ska sätta på deras egna skyltar. Men jag sa att jag redan hade en skylt hemma och skulle sätta dit en till bild på en skylt jag redan hade.
Tror det skulle gå på 80-100:-, jag köpte aldrig en utan undrade bara vad det skulle kosta
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#10 man kan ju göra en skylt i valfritt redigeringsprogram.. sen skicka efter ett foto på tex fujifilm eller annan firma.
eller bara klistra fast en laminerad eller plastad bild på en skylt om man vill ha trä?
borde ju inte vara så svårt att få en klisterskylt heller, har bara ingen länk just nu.
:)
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
#10 Precis som Fejhn skriver så är det bara att fixa precis hur man vill ha den i ett redigeringsprogram. Nu råkar jag vara en riktig Photoshopnörd och har alltid de senaste programmen att redigera bilder i, men för de som inte har det rekommenderar jag verkligen den här minivarianten på Photoshop: www.pixlr.com
#11 Okej var ju inte så farligt dyrt.
#12 Smart :)
#13 Okej, Pixlr känner jag till. Brukar använda det en hel del :)
Nej någon skylt har vi inte. Har förövrigt ofta haft väldigt svåårt för alla dessa "roliga" skyltar om hur snabbt de springer till grinden och dylikt.
Vad jag däremoot skulle vilja ha är detsamma son #5. Nämligen en skylt som talar om at det i fastigheten befinner sig två katter och två hundar. En av mina största rädslor är att det skulle börja brinna när jag inte är hemma och djuren skulle bli innebrända.
Men å andra sidan så går jag dessutom runt med ett kor i plåmboken med information om att jag är djurägare om något skulle hända mig. Det är nog lite överdrift när jag har en man och jag tror nog han skulle klara sig utan tillsyn om jag, till exempel, blev påkörd av en bil. Tror nog att han skulle klara av djuren också =P Vek lite från ämnet där också.
Men nej, ingen skylt och den enda skylten som lär komma upp är en med information om hur många djur som kan tänkas befinna sig i fastigheten.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Något jag tänker är faktiskt tvärtom, det skrämmer kanske inte alltid bort inbrottstjuvar? Det kanske tom lockar till sig..?
Japp, har en där det står "Killer poodle on duty" Sen en friserad pudel på. Men nu vovvarna är aldrig hemma själva så :P
Jag har en vit med svart och röd text på framsidan där det står "varning för vakthundar". Och en lite mindre på baksidan där det står "här vaktar jag" och en bild på en tecknad bulldogg typ :P. Och min mamma har en liten skylt hos sig där det står "varning för hundhår". :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#17 Tror du? Menar du såna som stjäl hundar? För vanliga inbrottstjuvar tror jag oftast väljer bort de lägenheter/hus som har sånna hundskyltar. Iofs så blir de ju förvarnade om att det finns hundar i fastigheten och kan förbereda sig för det men tror nog de flesta blir avskräckta då de riskerar att bli bitna.
"Varning för hundhår"
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag håller just nu på försöka mig på en egen skylt ska plasta in den med hjälp av lamineringsmaskin som finns på jobbet. Jag har tänkt göra två en med katten på bild text-varning för katthår
Hundarna- Vi gör vad som krävs eller något sånt
Jag har gjort skyltar till att ha ute där står det Varning för lösa hundar ingång sker på egen risk. Sen en annan- Här finns det olydiga hundar, se upp! 

Har inga hundskyltar men väl: Varning för katten (på ytterdörren) och Se upp vilda höns (vid infarten till gårdsplanen) mer behövs inte hundarna säger till att de finns
Men när barnen flyttar får det bli en: we had to get rid of the kids the dog was allergic haha
Jag hade en jätttefin skylt på grinden där det stod "skit i hunden - varning för matte" på, som jag fått av Skyltmax men den slet några ungar bort och den försvann
Jag har en helt vanlig "varning för lösspringande hundar" skylt eftersom att mina hundar rusar fram till dörren när någon kommer å eftersom de kommer ånga hem till oss så kanks edet kan vara bra att varna :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
24 hahahahah we had to get rid of the kids the dog was allergic
Vi har haft en skylt för flera år sedan där det stor "break in - make my day" och så bilder på dom två hundarna och en katt vi hade då. Sen tog vi ner den när huset skulle målas och den har aldrig kommit upp igen, jag tror den är trasig tillomed.
#26 Den var ju rolig och fin! 
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag ska göra en egen, fick inspiration efter att ha kollat på skyltar som fanns på Tradera. Ska göra en med en bild på Texas och med texten "Här vaktar matte för jag är för feg!" 
Måste fixa en sen när vi flyttat! :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#25 Den var klockren en sådan skall jag ha.
Har ett klister märke på dörren.
Vid fara rädda oss. O alla djuren uppräknade..
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
.