Tappat tänder
En av våra hundar en Golden retriver pojke på cirka 2år var på min pappas jobb (som han är varje vecka Måndag och torsdag) Som "terapi" hund. en när han kom hem denna vecka upptäckte min syster att han tappat några tänder. Jag har inte sett det själv eftersom jag är hos min mamma och denna hund är hos min pappa. Men jag misstänker att det inte finns något att göra åt det? Tror han tappat en hörn tand och två eller en framtand.
Det är högst onormalt att hundar tappar flera tänder. Jag skulle föredra att uppsöka en veterinär omgående.
Dags att uppsöka veterinärer för rejäl koll, för det indikerar att något ä galet. Kan vara infektioner under tandkött mm som gör att det behöver saneras rejält i munnen. Annars är risker stor för fler tandbortfall och smärta.
och en hörntand tappas inte bara så där, så antingen har hunden slagit av den och roten finns kvar (som då behöver dras ut eller fyllas) eller så ligger annat bakom.
Tror det hänt en olycka men vi vet inte vad som hänt. Ska ta mig hem och kika på honom och sedan ringa vet.