Hundar iFokus

Hundar

Etikettbruks
Läst 2132 ggr
KajsaM
0

Valpkurs

Nu på Måndag börjar jag  och Viggo valpkurs :D Ska bli roligt :)

Gick du på valpkurs? Vad fick ni göra? Och tyckte du det var bra?

Wikstr_m
0

Jag har inte gått valpkurs, utan hellre tränat själv eller tillsammans med vänner. Det har gått superbra, för då slipper man slösa en massa pengar *snåljåp, jag vet*

Lotta
0

Har inte gått på valpkurs med Skorpan men därimot med schäfrarna jag har haft. Det var social träning, lite inkallning och sånt som är bra i börja för en valp. Jag tyckte det var bra och allra helst med min första då jag inte tränat nån hund själv före =)

KajsaM
0

Okej, Tack Lotta :)

#1 Haha, 500kr kostade det här för 5 ggr :)

Wikstr_m
0

#3 500 är ändå dyrt i mina ögon.

Alex
0

Jag gick på valpkurs med Mexx, var ju lite socialträning, inkallning, nej och så.. Fick bl.a gå med hunden lös förbi en talrik med massa godsaker på som de inte fick ta.. Och gå slalom mellan de andra hundarna. Sen så låg ett av kurstillfällena på en helgdag så då var vi ute i skogen och la spår och så. Tycker det var både roligt och väldigt bra träning för både mig och Mexx. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

majjijja
0

en valp kurs är allti bra, nästan nödvändigt om man vill ha en lydig hund plus att de är jätte kul och din hund får social träning ihop med andra hundar. lycka till Cool

Malin-A
0

jag har inte gått valpkurs me Lusen, skulle gjort d men d blidde inte så, nästa hund jag köper mig ska jag gå valpkurs, värkar väldigt kul o lärorikt =)

KajsaM
0

#4 Pappa betalade ;)

Okej, ja det ska vi också få göra. Både praktik och teori :) Länkar :D

Wikstr_m
0

#8 Jo det är lätt när mamma/pappa betalar. Men jag vill hellre stå på egna ben :)

majjijja
0

ja tror mer på hundkurser än att lära dom sj för dom är ju ändå utbildade (dom dyrare då..) och för den sociala träningen skull. man kan väl stå på sina egna ben för de? fast de e ju bara min åsikt… Skrattande

Prizma_o_Kristall
0

#3 Valpkuren på Vetlanda brukshundklubb kostade 350 kronor för 10 gånger, + så fick vi en extra så 11 gånger fick man gå valpkurs:) Juniorkursen kostade 500 kronor för 10 gånger + att dem ordnade både spårningsträning och att man fick gå på föreläsning av en veterinär om hundvård gratis. Detta utöver dessa 10 gånger:) Så här i Vetlanda är det inte dyrt tkr inte jag, och jag kan verkligen rekommendera Vetlanda SBK då hundtränarna här är väldigt duktiga på sin sak och är väldigt trevliga…

Kramar//Carro

Ronja06
0

Jag gick på valpkurs i Partille brukshundsklubb. Otroligt roligt och lärorikt, fast kursledaren sa att det knappt behövdes träning på henne. För enligt honom kunde Ronja allt som vi skulle lära oss. Valpkursen kostade 250kr. Sedan gick vi grundkurs där också. Det var en lite tråkigare kurs. Grundkursen kostade 300kr om jag inte minns fel. Nu går vi i tävlingslydnad 1 med Ronja. Och hon är endast 1år gammal.

Mvh Emelie Förlägen