Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1104 ggr
Ixectrona
1

Taiwan Dog

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blir bra förvirrad här.

För två år sedan hittade jag en ras på SKKs hemsida som jag inte kände till förut, Taiwan Dog (aka Formosan Mountain Dog). Jag blev fundersam, och skrev om det här.

Nu finns den inte att finna på SKKs hemsida längre, så jag förstår inte, man kan väl inte bara erkänna en ras och sedan ångra det?

Jag hittar den inte i FCIs raslista heller, fast här (inte världens bästa källa, jag vet) står det att den är erkänd av FCI, nummer #348.

Obestämd?

(Och ja, jag har kollat både efter Taiwan och Formosan, alltså båda namnen. Och bilden får jag använda.)

[Forest]
0

hmm vad skumt Obestämd jag har inte hört talas om denna ras innan eller säkert inte träffat någon heller. Våre jag du så skulle jag helt enkelt kontakta SKK o fråga dom varför den inte finns kvar som "godkänd" ras. En fråga fanns den bara tillfälligt på SKK? mycket lurigt iaf

russin
0

Kan du inte höra efter med SKK - det vore spännande att få höra svaretGlad

Maila till dom.

SaraC
0

SKK har plockat bort flera raser från sin lista på hemsidan har jag sett, i samband med att de gjorde om den. Ingen aning varför..

Om du kollar FCI:s hemsida under Breeds provisionally accepted så hittar du taiwan dog.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ixectrona
0

Visst - men vem ska jag kontakta? O_?

http://www.skk.se/om-skk/det-har-ar-skk/kontakta-oss/

russin
0

Ta vem som helst - dom skickar det till rätt person ifall det hamnar fel :)