Stolt matte!
Nu har jag inte hängt här så länge och knappt skrivit något så jag har ingen koll på hur "vettiga" inlägg måste vara eller om man får skryta lite, men jag är glad så jag kör ändå!
Kom precis in från en promenad med hundarna och när vi var ute kom en man fram med sin dvärgschnauzer och frågade om de fick hälsa. (Blir glad när folk frågar och inte bara släpper fram hunden!) Och självklart tyckte jag, mina hundar hade varit duktiga och det vore en fin belöning. Mötet gick jättebra och de fick både lukta och busa litegranna medan jag pratade med husse. Han berättade att han hade träffat många dvärgpinschrar innan och varken han eller hans hund hade tyckt att det var trevliga upplevelser och han berömde Lady jättemycket för att hon var så trevlig och verkade så fin. (Det ÄR hon också!) Det var så roligt att höra eftersom jag jobbat MYCKET med henne. Hon har haft två hem innan mig och det första var verkligen inte bra.. Hur som helst var det så kul att höra! Hon har verkligen gått från att skälla åt alla hundar vi möter till att vilja hälsa, från en stressmaskin till en för det mesta lugn och alltid behaglig hund.
Nu sade han faktiskt också att Remus var väldigt social och orädd och fin också, men honom har jag haft sedan valptiden och format själv.. men ändå.
Kände bara för att skriva det bland hundmänniskor för jag BLIR barnsligt glad när någon berömmer mina hundar och speciellt en jag jobbat sjukt mycket för att få till en hund som är trevlig att ha att göra med för alla, så det så :) Eller, visst blir man det? ;)
Det är kul när man jobbat hårt och märker att man positiv respons :) Du verkar ha gjort ett bra jobb! Heja! :D
Klart man ska vara stolt och glad över sina hundar och speciellt när man har jobbat hårt och ser att det ger resultat :) Min Milou är en lite skällig sak ofta vid hundmöten men hälsar fint och lugnar ner sig när han har fått hälsa, har låtit kastrera honom i Tisdags så ska bli roligt att se om han blir lättare att jobba med vid just vid hundmöten:)
#1 Visst är det det! Vad skönt att jag inte blir dumförklarad av mitt "skrytinlägg", men var lite osäker eftersom stämningen på vissa forum är hårdare men det verkar trevligt här! :)
#2 Tur att hon lugnar ner sig iallafall, då finns det ju där någonstans! Vad spännande det ska bli att se om du märker någon skillnad sen då, jag håller tummar och tår! :)
kul att träning ger belöning och visst är det trevligt att få beröm när personer har haft mindre trevliga möten med sin ras :) Söt är hon med stolt ska du helt klart vara 
Visst är det roligt när man får tillfälle att vara mallig över sin hund :) När det ligger mycket jobb bakom speciellt. Och så otroligt söt din hund är! Jag är ofta otroligt stolt över min kille, 'skryter' så fort jag får tillfälle nästan
#3: Har också upplevt att det kan vara lite konstig stämning, även här ibland. Klart man ska få vara glad! Att vara hundägare är ett stort ansvar och som alltid kräver att man är uppmärksam och engagerad.
Att ta sig an en hund som inte haft de bästa förutsättningarna att utveckla sin fulla potential från början är ett ännu större ansvar.
Du grejade det här :)
Gud vad roligt att logga in här och läsa era svar! Man är ju så stolt och nu kommer jag vara det öppet och hela tiden! Ni har ju så rätt i allt ni skriver. :)