Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 2845 ggr
teezan
0

Lekkamrat i Borås?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gör ett försök till och undrar om någon vill leka med min Obelix på 1 år?:)

Han är en mellanstor blandras (labrador och pincher) på 22-23 kilo. Skulle vara roligt att hitta någon både han och jag kan umgås med ibland då vi är nyinflyttande med min sambo i slutet av augusti :)

Obelix behöver vänja sig vid hundar och männsiskor och få mer social träning än vad han har fått hittills för han har ingen hundkompis i närheten i dagsläget och det känns synd :(

MVH Therése och Obelix

thildatessie
0

Åh vad synd att jag inte har egen hund än! Söt vovve du har, lycka till med letandet!Glad

teezan
0

tack :)  jaa det var synd ;P

thildatessie
0

#2 har en liten blandiskille hos mamma och pappa men han är inget alternativ;)

teezan
0

okej, tack ändå :)

MeMilly
0

Hej! Här sitter jag och googlar "hundträffar i borås" så hittar jag ditt inlägg :) Om jag förstod det rätt så skulle ni flytta till Norrmalm? Det är faktiskt så att jag bor där!

Jag har en liten lhasa apso/shi tzu, 2år, på 7-8 kg så han är något mindre än din. Milton (min hund) är väldigt olika med olika hundar, ibland kan han säga ifrån men oftast (väldigt ofta, vi har lärt oss att läsa av en mötande hund och ägare) så blir han så energisk och skäller för att han blir glad, så ibland kan han "säga ifrån" och sedan vifta på svansen, han kan vara ganska pratglad. Han har skällt på en del stora hundar som just "varit lite på" men jag hade gärna tagit en promenad eller liknande :). För när han var något yngre så var han alltid den som var på och han visste aldrig när han skulle sluta, så jag vet det där. Går det bra så går det ju och går det inte så hade man ju kunnat träna lite på både Miltons sk problem och du dina.

Jag har letat, tro mig, men det finns ingen hungård här tyvärr!! Hade verkligen varit superbra annars.

Hör av dig här om det låter som en potentiell ide att kunna ta en promenad :)

/Emelie

teezan
0

men åh vad trevligt :) vart på norrmalm bor du? vi bor på torgilsgatan! känner inte till alls vad alla vägar här omkring heter mer än döbelnsgatan och engelbrektsgatan ungefär ;)

det skulle vara trevligt att ses. vår kille har lite "problem" med hundmöten eftersom han blir överglad och lite frustrerad och/eller gnällig… låter som du läst min andra tråd ;) så du vet nog vad jag menar. vi behöver träna lite på det och att gå en promenad med en annan hund vore ju ett alternativ så han vänjer sig vid andra hundars närhet. min hund har också skällt på andra hundar men vi ser bara att det är glädje (och stress) i honom!

så vi är intresserade av en promenad :)

teezan
0

förresten så har jag hittat en hundratgård i borås om du inte visste att det finns. har aldrig varit där dock men den ska finnas på hässleholmen, i fjärdningsparken som den hette. vi ska försöka leta upp den inom kort :)

MeMilly
0

Hej! Ursäkta för sent svar, har varit lite mycket i veckan. Ja, det låter lite som om våra hundar har liknande problem Flört. Min hund kan ibland bli lite reserverad också mot andra hundar MEN jag tror det är dåliga erfarenheter av tidigare hundmöten där den andra hunden har varit osäker eller reserverad för så var han inte alls när han var valp. Så ibland kan det låta lite mer på promenaden än vad det egentligen är haha. Men samma som du säger min kan också bli gnällig, men aggressiv har jag aldrig tolkat honom som (han är den största fegisen som finns typ Tungan ute)-

Jag passar just nu mina föräldras hund men han åker hem nu till helgen igen, så vad sägs som i nästa vecka?

Jaha, ja det hade jag ingen aning om att det fanns! Hässleholmen är lite åt fel håll än var jag brukar röra mig så är aldrig i det området hehe.

MeMilly
0

Och jag bor på Folkungagatan så är någon gata nedanför dig typ Glad

polgara
0

Finns ju husdjursföreningen Animalen på Hässleholmen oxå, de anordnar hundpromenader, agaility (på söndagar) o lite olika aktiviteter.

Själv bor jag på Kristineberg med mina 2 blandisar.

MeMilly
0

#10 Men vilket bra tips! Det hade jag ingen aning om! Vad kostar det att bli medlem? Har alltid varit lite sugen på att testa agility med min lilla hårboll Glad

polgara
0

Medlemsavgiften låg nog på en hundring vill jag minnas, har inte varit medlem på nått år nu men funderar på o  gå med för att vara med på aktiviteterna

polgara
0

www.animalen.in kan du söka på för mer info

teezan
0

#8 jag har varit mins lika inaktiv här ;) haha. vi har precis flyttat och så har jag haft första skolveckan och hundkurs och andra grejer på kvällarna så har varit helt slut! har dragit på mig en förkylning nu också… :(

angående hundrastplatsen var vi där i helgen och idag och den är jättefin! finns vid frisbeegolfen och gamla brämhultsgatan/vägen. ganska lätt att hitta  när man väl kommit dit :) ligger typ vid sjukhuset, man svänger in på gamla brämhultsgatan/vägen (minns inte vilket det var nu) där det står akutmottagning. nu har vi bara kört bil dit men det är som sagt väldigt fint där och prefekt för träning då det är tomt på hundar eller lek med andra hundar om det är någon där :) eller träning med störning om man så vill ;) lite överkurs för min än så länge dock :)

ja men vi borde ju försöka spika nån promenad nu då ;P åker dock hem i helgen som kommer nu men kanske innan eller efter det?

#10 har också hört talas om detta, låter lite lockande :)

MeMilly
0

#14 Åhh låter bra! Jag är jättedålig på vägar (har inte bil heller så) men jag har bott vid sjukhuset innan så det vet jag var det ligger iallafall hehe ;)

Jag kan exempelvis på onsdag efter 17? Är det några speciella tider annars som du kan? Jag läser med på högskolan så mitt schema är väldigt flexibelt :)