Hälsoproblem
Jag gör ett arbete i skolan om hälsoproblem hos hundar som människan orsakat genom avel.
Vad finns det för människo-orsakade hälsoproblem? Gärna båda rasspecifika och ej rasspecifika problem. Gärna också lite ovanligare, alltså såna som man kanske inte tänker på i första taget. En del vet jag, tex schäferas höfter och lite om hundar med för mycket rynkor men tar jättegärna emot tips på fler!
♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Alla raser med ihoptryckta nosar som har fått för trånga näsborrar och således luftvägar såsom mops, bulldogg, i viss mån även boxer m.fl.
Kolla på tuben efter en dokumentär producerad av BBC, "Pedegree dogs exposed" eller "Ett renrasigt helvete"
# 1 det drabbar även hundar av de raserna med längre nos, det är de inre luftvägarna som är missbildade oxå, syns inte alltid på nosen.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#1 Tack!
#2 Tack, ska kolla på den. Kan du ge något exempel på en hundras där det inte syns på nosen att den har andningsproblem?
♥
Jag avsåg de raser som # 1 tog upp, individer där man medvetet försöker avla fram mindre tillplattade nosar.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Nej men majoriteten är de med de extrema nosarna men även boxern har ju något längre nos om man jämför med mops, fralla etc. men som i stället har problem med knipta nosborrar och missbildade luftvägar, om jag inte minns fel.