Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1763 ggr
SaraC
0

OT. Vad gör ni i värmen?

Vart håller alla hus? Och vad har ni hittat på för kul denna ännu igen underbara sommardag?

Vi har varit uppe i sommarstugan hela dagen, jättehärligt! Jag tog årets första dopp, men Eros den fjanten badade bara tassarna. Eros sprang runt i skogen och var jättefundersam över vart alla blåbär tagit vägen…

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Faxlin
0

Vi håller mest på ute på tomten. Känns som om det finns något att göra hela tiden. Hundar/illrar eller hästar som ska ha sitt.
Sedan ska det målas och fixas och byggas både det ena och det andra. Det ska rensas rabatter och klippas gräs och ja. Något på G hela tiden.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lotta
0

Det är som här då…men faktiskt börjar vi bli klara nu tack och lov, min kropp vill inte mer (säger den) Idag har jag faktiskt bara latat mig i skuggan med en bra bok hehe

Alex
0

Jag packar och fixar inför resan. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Liss
0

var hos en vän som fyllde 20.. så vi satt ute på ballkongen och hade tjej kväll.. super trevligt:) Synd att man inte kan träffa några av dom andra tjejerna annars med.. kunde ju inte precis gå och sammla nummer när jag gick, när de var första gången jag träffa dom andra:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lotta
0

Det går faktiskt att säga… det vore roligt om vi kunde göra om det här någon gång, och då kanske vi kan vara hos mig i nya lägenheten, visst är jag smart…säg det, säg det!!!! Oskyldig

Tixy
0

Håller mig inne så mycket det går, och dyrkar våran takfläkt som får mig att överleva i värmen. Hunden byter mest plats under dagen och vilar. :)

Malin-A
0

ikväll blev jag o killen bjudna på mat av ett par kompisar, en studentpresent åt mig =D gulligt av dom.. sen åkte vi o köpte glass o sen hem till dom o kollade på en film… nu e jag här =D

Liss
0

Jo men en av tjejerna sa faktist att vi borde göra om de.. men de vet man ju hur de blir.. "borde" och så blir de inget utav de fören om ett halvår:P för att ingen tar tag i de.. och nu har jag ju ingens nummer.. så nu kan ja inte säga de:P
men kan ju iof säga åt just min vän att säga åt DOM att dom gärna får komma till min nya lägenhet på inflyttningsfest eller nått.. långsökt, men de går nog:P

åhh.. vad åt du då malin?:)

Lotta
0

Det är inte långsökt…vill man nått så lär man fixa det, inget är omöljigt ;)

Malin-A
0

jag åt fläskfilè.. =)

tycker inte d e långsökt heller =D

Tixy
0

#10 Vadå, är det inte långsökt att äta fläskfilé? Fundersam

Malin-A
0

haha nee men jag menade att d inte är långsökt att Lisette ska be sin vän att säga till dom andra vännerna att dom kan komma hem till henne på inflyttningsfest =D

Liss
0

aahh. trodde me de var fläskfilen som var långsökt?:P Jo men de kan jag nog göra.. de blir ju braaa! ska du me komma malin?:)

Malin-A
0

haha jaa d hade vart himla kul faktiskt, men vet inte om jag kan ta mig dit i d närmsta… men vi kan ju alltid kolla på d =D

Liss
0

kommer nog inte ha fest de närmaste heller.. visst kommer jag inte ha nya möbler och precis som jag vill ha på ett år.. men iaf ska jag ju ha upp allting som jag har nu.. och så ska de ju se respektabelt ut.. så tar nog ett tag:P

Sammie
0

Åhhh, jag blir så rastlös när det är såhär varmt, vill ju vara ute med mina killar. Men tycker det är synd att lämna Storsnyggingen ensam, bara för att han tycker det är så jobbigt i värmen. Jag har inte kunnat koncentrera mig på något alls. Annars brukar jag läsa en bok under helgen. Men jag har inte ork att tänka ens i denna värme.

Nåväl nu börjar det väl bli litet svalare ute och vi kan åtminstone ta en kvällspromenad.

Är ju så van vid att vara ute och röra på mig flera gånger om dagen, så jag blir knäpp, när jag blir sittande. Vi har bara tagit ett par korta nödrundor idag.

Lotta
0

Som här då…idag har jag faktiskt suttit inne och flämtat med min knallröda mage =)))

SaraC
0

#16 Det är ju lite svalare i skogen iaf, så man kan ta en skogspromenad =) Annars är de morgonen och kvällen som gäller, men håller med om att de blir trist. Men vi går iaf hyfsat långa turer ändå, Eros klarar sig så bra med sitt kylhalsband. Eller så sitter vi ute någonstans där han har tillgång till skugga.

#17 Jag har brännt mig på ena axeln, ser lite mysko ut med en röd och en icke röd :P

Liss
0

de är fuuskigt! jag vill me ha ett kylhalsband.. och nu menar jag till ecko alltså:) han plågas verkligen.. trodde han var en sommarhund(ras) men icke.. han ligger i ett hörn och flåsar som aldrig förr.. och så byter han hörn.. och så vankar han och tittar på mig så ledsamt "matte, hjälp! få de att sluuuta!" Men kan ju inte göra nått för den stackarn. och när jag är snäll och häller lite kallt vatten över nacken så blir han sur.. jäkla hund:P

Faxlin
0

haha, jadu lisette aldrig blir de glade de små liven. ;-)

Audiatur et altera pars

SaraC
0

Jadu, man tror väl kanske att de långhåriga hundarna allmänt ska ha det jobbigare i värmen. Eros klarar sig hyfsat även utan kylgrejerna. Underullen är ju fiffig, den värmer på vintern och svalkar på sommaren =)

Prova dränk en handduk eller något bomullsplagg med iskallt vatten och se om han vill ligga på den. Kanske svalkar lite åt honom.

Lotta
0

Hahahaha då var jag inte värst ialla fall…jag har då brännt hela magen ;)

Har du ingenstanns där du kan spola honom med vatten ute då? Stackars Ecko…men köp ett kylhalband jag lovar du kommer inte ångra dig =)

Liss
0

jaa och ecko har ju nästan ingen päls alls:P men han våndas ändå.. verkligen alltså, inget skoj!
jag vet i tusan.. han är lite puckad den här hunden.. om jag skulle blöta en handuk och lägga skulle han nog bara undvika den.. den är ju blöööt, äckligt!:)

neeh har ju inte de. Bor ju i lägenhet.. och har ingen vattenslang i fönstret på fjärde våningen;P inte en vattenpistol heller..

Sammie
0

Ja, det där med en blöt handduk är bra. Jag blöter en och svalkar Storsnyggingen med den. Lägger den på bakdelen och på magen. Det är där det svalkar bäst på de fyrbenta. Det hjälper litet iallafall, men bara en stund..det blir ju snart varmt igen.

Nu har vi iallafall varit ute och gått. Vi gick vid strax efter åtta och var tillbaka ungefär halv tio. Det var skönt.

Liss
0

jaa han kanske tillåter en handduk på sig.. ska testa. Men förundras inte om han tycker de är jätte äckligt.. dumma hund!:P

Lotta
0

Vi var ut på en kvällsprommis med Skorpan lite tidigare…jag kastade pinne till gubben men han orkade inte springa efter den ;)

Faxlin
0

haha orkade inte Jonny hämta pinnen Lotta?

Audiatur et altera pars

Sammie
0

ÅsaF: Det här är "serious business" Lotta tränar sin gubbe till lydnad.Flört

Faxlin
0

mohaha, det lär hon aldrig lyckas med. Jag har ju träffat honom och den rasen är inte träningsbar. ;-)

Audiatur et altera pars

Sammie
0

Då får hon göra som jag. Omplacera honom. Hade också en oträningsbar gubbe.;-D

Faxlin
0

haha, men de kan ju vara trevliga ändå. ;-) Skam den som ger sig vet du väl. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Sammie ska hjälpa mig…eller som hon heter på riktigt.. syster Philippa ;) och när hon är klar med honom så kan jag garantera att han kommer hämta pinnar, *viskar* Philippa du får använda dig av stackel och elhalband om han blir allt för jävlig Mohahaa

Sammie
0

Lotta: Stackel och el-halsband. Mohahaha. Jag tar fram det skarpa artilleriet. Den niosvansade piskan och Stupstocken såklart.Skrattande

Tixy
0

Lotta, tränar du ungdomar också? Skrattande

Faxlin
0

Japp, det är värmeslag, helt klart. Tror jag måste varna Jonny att HIF inte är riktigt nyttigt för lotta och hans välbefinnande framför allt.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Vi gör inte så mycket. Sitter i skuggan och äter mat och dricker kaffe. Snacka om att gå upp i vikt sommartid. pust!

Tar ett dopp i poolen och njuter. På kvällen rider vi OM det är svalt annars får hästarna stå.

Sammie
0

ÅsaF: Just nu är Lottas man i ett tillstånd där han inte ska befinna sig. Han vägrar att hämta kaffet, han bara muttrar om att han aldrig blir serverad, han hämtar inte ens pinnen som hon kastar, utan den får hunden hämta. Det är inte något bra tillstånd. Och eftersom jag är den erkända mansprataren syster Philippa, så ska jag bara få rätsida på honom. Han kan ha hamnat i en gråzone och om han inte tas ur det tillståndet så finns det inget annat att göra än att omplacera honom. Jag tror ändå att Lotta vill ha kvar honom, om han blir en man som lyder.Skrattande

Faxlin
0

#37: hmm, ja lyckas du med honom kan du få ta min gubbe med. ;-)

Audiatur et altera pars

Sammie
0

ÅsaF: Jag brukar lyckas vända de flesta män, från att ha varit lata knölar till att bli villiga slavar. Men jag kan inte garantera att alla bir hjälpta. En del män har det gått för långt med. :-P

Lotta
0

Japp Tixy jag tränar ungdomar så får Sammie ta gubbarna för dom är svårast ;)´

Vadå jag värmeslag?!? Nej,nej Sammie är en hygglig kompis som ställer upp i vått och torrt, och nu är det öken med gubben…vilken tur jag har henne Räcka ut tungan

Men Åsa vänta med att skicka upp Kalle…hon lär nog ha ledigt ett tag först, 2 på en och samma gång lär nog ta hårt på hennes psyke Skrattande

Malin-A
0

heej där alla i värmen, börjar bli svalt nu…skkööönt =)

Lotta
0

Malin nu får du skärpa dig eller har du fått solsting idag, läs nu tråden från början så du vet vad vi surrar om ;)

Ja visst har det blivit skönt…på eftermiddagen efter duschen satt jag fart på fläkten och la mig i soffan….snacka om skönt Skrattande

Malin-A
0

haha nee orkar inte =D e ju trött efter värmen ju =P

Lotta
0

Hahaha jag glömde det….strunta i att läsa då, för du blir inge bättre i din solsting av att läsa det endå ;)

Malin-A
0

nee jag får läsa imorrn =D undra om d ska bli lika varmt imorrn me?

Lotta
0

Jag tror det iaf…har inte lyssnat på nån väderprognos idag..

Faxlin
0

Japp blir bara varmare och varmare nu ett par dagar frammåt.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Och nu är det kallt *morr*

Malin-A
0

d regnar för fullt här.. hoppas att d inte regnar imorrn, då blir jag ledsen =(

Lotta
0

Nej det får det ju inte göra… måtte det slutat i morgon så ni får en riktigt lyckad dag =) Jag ska tänka på dig hela dagen i dag och håller tummarna stenhårt på att det slutar regna =)

Wikstr_m
0

här finns ingen värme, tro det eller ej. men igår morse kom det SNÖ ute.. fy tusan vad kallt det var!

AnneN
0

Fy vad jag inte är avis, hatar snö speciellt på sommaren =P

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lotta
0

SNÖÖÖÖÖ…åhh fu tusen vilken tur att inte jag bor där *Brrrr*

Sammie
0

ÅH, ja jag såg det när jag läste aftonbladet. En decimeter snö. Mitt i sommaren. Världen är galen!! Åtminstone vädret är galet. Jag tog minsann fram en tjock tröja idag och benkläderna åkte på igen. Fi faan för att frysa/svettas. Man undrar vart "lagom" tog vägen. Vi sägs ju leva i "lagomlandet" men det finns ju inget lagom, allt är extremiteter. Endera för varmt eller för kallt. Och midsommar blir det regn, blåst och kyla, i vanlig ordning. Guuu, vad jag känner mig "optimistisk" ikväll-not- ! Tror jag går i ide, tills vädret blir bra, alltså lagom.

Lotta
0

Jag hänger på dig Sammie…nu går vi ;)

Sammie
0

Lotta: Ja, krypa ner i idet, tills någon gång efter midsommar, när det kanske blir bättre. Kom igen

Lotta
0

Jag är med…har du hittat nått bra ställe en??? =D

Malin-A
0

ja fy för o få snö mitt i sommaren… här regnar d för fullt nu =/

Sammie
0

Idag är det faktiskt #lagom# otroligt nog. Eller det var det åtminstone när vi tog morgonprommisen på en timme. Molnigt och lagom varmt. Precis som jag vill ha det. Så jag väntar med att gå i ide. Men ja, Lotta jag har hittat en jättebra gran ute i stora skogen, där, under granen finns en djup håla, där man kan bädda med mossa och ligga och tryna om det blir dåligt väder igen.

Vägbeskrivning:Sväng in till höger om motorvägen som leder till Tranås. Ta sedan vänster på skogsvägen du ser. Parkera bilen och kliv ur. Lås och täck över den med granris.

Gå sedan rakt in i skogen cirka en mil, sväng till höger om eken som du ser där. Fortsätt rakt fram tills du kommer till en myrstack, hälsa på familjen myra och knalla vidare in i skogen cirka två kilometer då kommer du rakt på granen. Pasa dej så att du inte trillar ner i gropen under den, den är djup. Använd repet som du har över axeln. OM du har glömt det i bilen, gå tillbaka och hämta det.

lena1
0

Hej på er igen ;-)!

Här kör vi korv-glass till hunden och vanlig glass till oss när det är varmt, och Snodden bara älskar det :-)),han har redan varit och tagit premiär doppet o sjönt, sköööönt tyckte han :-).

Lotta
0

Vad härligt det lät Lena..men korv-glass står jag nog över ;) Och likaså badet *brrr*

*ASG* Sammie du är inte klok…men jag är på väg för du har övertygat mig…

Sammie
0

Lotta: Näh, hehe, jag är inte känd för att vara klok, snarare tvärtom. Men jag verkar vara i gott sällskap.Skrattande

Malin-A
0

funderar på att frysa in lite mat o sen ta fram till lusse när d blir en sån där varm dag igen…

Lotta
0

Jag förstår att du tycker det Sammie…men jag föstår inte vilka du menar Fundersam

Sammie
0

Lotta: Jamen här är ju bara idel, ädel härliga dårar mer eller mindre. hihi. Men okeydå jag är väl den strörste dåren av allaFörvånadRäcka ut tungan

Lotta
0

Mohhhhaahahaha det har du ju rätt i…man kan ju tyvärr inte vara riktigt riktig som vi håller på =D