Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 797 ggr
Tintin82
0

överglad/social

Hej!

Min mamma har en engelsk springer spaniel hane på 9 månader som är just överglad/social…han har väldigt svårt att vara lugn och är på min lille tibetanska terrier hela tiden och lyssnar inte när hon säger till…om någon går på toaletten så ligger han utanför och om någon går från mammas lägenhet så börjar han pipa och springer runt lägenheten…mamma säger att när det bara är hon och han så kan han lugna ner sig och lägga sig ner och bara ta det lugnt men om jag eller någon av mina syskon kommer och hälsar på mamma så är det inte som om han kan slappna av…han vill att man ska se att han också finns…har en bror som också har en engelsk springer spaniel på 5 år och han har sagt till mammas hund ett antal gånger och då lyssnar han lite…det har gått så långt för när han är så här så hoppas han och allt möjligt så mamma har bytt ut vanligt koppel till en sele som man sätter kopplet underifrån så att när han drar eller vad han nu gör inte kan göra sig illa.

Hon hoppas att komma med i brukshundsklubben nu i höst men vad gör man annars med en sådan här hund?

lambero
2

Man uppfostrar den.

Ni får väl säga till hunden och helt enkelt inte tillåta den att trakassera de andra hundarna?

Springer den runt och stressar så säg åt den att gå och lägga sig. Fördel är väl om hunden har fått lära sig kommandot innan.

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

[Forest]
0

Hundar bruka fostra varandra är det så att han hela tiden är på henne och inte fattar när hon säger ifrån hade jag enkelt tagit hunden till ett annat rum, kanske haft kompostgaller som dörr. Detta låter som typist unghund som testar o tester.

Att hunden föjer efter än vart man än går får man oå bryta genom stänga dörren, är hunden ensamtränar rätt? låter som den blir lite orolig av sig?

Hur akterveras denna hund? hur ser en dag ut för hunden?