Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2999 ggr
undulat_
0

Var sover din hund?

Hoppas det inte finns en sådan tråd redan. Killen tyckte jag skulle starta och fråga då lille Vejle här sover på massa ställen hemma, däribland under vår säng. Han varvar på natten, mattes och husses säng på olika ställen, golvet i sovrummet och under vår säng. ALDRIG numera i sin hundsäng. haha

PiganX
0

På nätterna eller under dagarna?

På dagarna kan han sova lite här och där. På golvet, i soffan/fåtöljerna, på altan, i sin hundbädd eller så hoppar han upp i min säng och lägger sig.

På nätterna sover han oftast med mig i sängen, eller i sin bädd som står nedanför sängen. Glad

Fejhn
0

Min hund sover i sängen, bädden, soffan och golvet!

både på dagarna och nätter.

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

undulat_
0

#1 på nätterna tänkte jag.

Undrar hur vanligt det är med hundar som sover under mattes säng..?

PiganX
0

#3 Min mormors hund brukar sova under hennes säng ibland. Tungan ute

LostMySelf
0

Alltid under täcket i sängen med mig, en Chihuahua :]

vallhund
0

Ute under trappen, i en djup grävd grop, i hundsoffan eller hundfåtöljen, hos mig i sängen (helst i knävecken), på golvet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[A91]
0

I sängen. Det är trångt, speciellt när vi var två som bodde/sov här. Och ju mer han växer, desto mindre plats får jag. Sover med benen i mkt konstiga ställningar ofta… Men när han inte sover i sängen känns det ovant och nästan otryggt, det är konstigt hur det blev med det :)

Portie
0

Överallt; på golvet, i sängen, på mig, under sängen, under matbordet, vid ytterdörren. Fast han vill mest sova där vi andra sover så oftast blir det i sängen eller på golvet nedanför.

NathalieT
0

Min hund gillar bara att sova på golvet, helst på rygg med baktassarna mot en vägg ;D

russin
0

Tidigare hundar sov alltid nattetid i egen BIA-bädd (förutom om någon var sjuk - då sov dom i sängen).

Nuvarande bortskämda heeler sover i sängen nattetidTungan ute stor säng - små hundar, men dom trängs…

Dagtid sover dom i siffan, i en hundbädd eller i en babysitter….

Är jag borta några timmar, så sover dom självmant i BIA-bäddarna i sovrummet.

[MatildaL]
0

Mina hundar sover med mig i sängen om nätterna. Sommartid ligger den ena under sängen, mycket svalare där :)

[madelaine]
0

På nätterna sover hon alltid med oss i sängen. Helst i mitten och under täcket.

Lilllens
0

#3 Moffas hund sover ALLTID under hans säng Glad

Troja brukar sova i sängen ett tag, sen blir det för varmt.

Anibaz
0

Hanen sover alltid i sängen, tiken varvar mellan i sängen, under sängen och på golvet. Ibland kan båda tränga ihop sig i biabädden.

[Quickeman]
0

Min sover en stund på sin bädd, sen när det blir för varmt där lägger hon sig en stund på golvet. Sen tillbaka till bädden osv. osv.

Ibland så puttar hon iväg bädden och lägger sig på golvet där bädden ligger i vanliga fall iställetFlört

carsbo
0

förr brukade våra hundar sova i sovrummet och i sängen. men sen period slutade jag med det och nu skulle jag aldrig låta dem sova i rummet eller i sängen.

jag förstår och respekterar de som sover med sin hund i sängen. men själv skulle jag aldrig göra det igen. det blir smutsigt å sandigt på täcken o i sängen, det blir hårigt och det känns ofräscht.

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Sherlocked
0

#3, Min hund sover ofast under sängen på nätterna. Skrattande

Men delar av kvällen och tidig morgon kommer han upp i sängen, han får sova där, tycker inte det blir sandigt eller hårigt, och oftast sover han ändå ovanpå täcket.

Stänger jag ut honom från sovrummet sover han i soffan på rygg, eller ibland bara på golvet. Katten sover i hundbädden.

[MatildaL]
0

#16 Nu har jag en ras som inte fäller, så något hår har jag inte i sängen. Men visst blir sängkläderna smutsigare snabbare, men då blir det bara till att byta oftare.

Men på samma sätt som du respekterar dem som tillåter hund i sängen, så ställer jag mig likadant till dem som tycker tvärtemot min åsikt :)

[TeamGolden]
0

min vovve sover entingen i sin egna hundsäng eller min, men om det blir för varmt hoppar han bara ner och lägger sig på golvet! :)

joheck
0

Mina sover överallt!

Pin: Golvet, bädden, soffan, sängen, fönsterbrädan.

Sansa: Bädden, soffan, sängen, knät.

På natten är det sängen som gäller.

[RMSLiners]
0

I en av sinna tre bäddar, soffan eller "hundmattan" som hon också slaskar i sig blodiga ben på. Sängen är förbjuden för henne så länge överkastet inte är på. På natten sover hon i sin bädd bredvid sängen. En del dagar ligger hon utomhus på gräsmattan och sover kortare stunder.

SamanthaJones
0

i sängen, bädden, soffan, golvet. Ja överallt typ. Samma dag som natt.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

thilda-
0

Golvet .

Pudelbus
0

Alltid i sängen med husse och matte, hon sover där hela natten utan att flytta sig det minsta.

iita
0

Just nu på golvet då de är så varmt inomhus, annars i sängen.

[Nalle-]
0

På natten i min säng, på dagen lite överallt (soffan, golvet, sängen osv).

undulat_
0

# 4 Cool

Småskrattar när jag läser hur vissa hundar sover.

sara-amazing
0

Min voffe och jag har varsin sida i dubbelsäng Cool

Qepta
0

Izor brukar ligga i sängen när jag gör kväller, men märker att han går ner och lägger sig på golvet eller i sin BIA eftersom det blir så varmt för han. Sen brukar han komma på morgonen och lägga sig på sängen igen.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Forest]
0

I sängen sover dom. Ena har valt mittenkudden som sin sovplats då hon är en kuddsovare, andra sover oftast utsträckt brevid mig eller i mitten av sägen. Tyvärr tycker jag de är lite p-piller så vi ska väl ta oss i kragen o lära dom sova på sina bäddar som finns vid sängen. Oskyldig

Satum
0

Om det var nätterna det handlade om så sover båda hundarna i sina egna bäddar under natten :)

Maja2
0

På dagarna sover de i soffan, i bäddarna eller fällarna. På nätterna sover alla 4 i min säng :)

Loveradio
0

På nätterna sover han i sängen med mig. Hur mysigt som helst.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Indira
0

Den lilla blandrasen har alltid sovit i sängen, medan den nyinköpta hunden, en schäfer, har fått sova på golvet. Men nu när kylan börjar komma så har även hon fått börja komma upp! Världsmysigt att ha en varm och len liten pojk intill magen och en stor schäfernos som vilar på min hals :)