Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1385 ggr
KråkeBen
2

Sängvatten!

Detta har väl inte direkt med något specifikt att göra, men måste ändå få dela md mig! Oskyldig

Jo, det är så att min lilla vovve är så liten, att hon inte kan komma upp i sängen själv, och det är där hon sover på natten, så det blir ju lite svårigheter om hon exempelvis blir törstig mitt i natten och inte kan ta sig ner (hon "säger till" om hon vill upp/ner annars). Därför har vi tillsammans kommit på en enligt mig väldigt smart idé! 
Det började med att hon blev törstig en natt och gick och drack ur mitt glas med vatten som jag har stående på nattuksbordet, och då fick ag den konsiga idén att ställa upp en egen vattenskål till henne, vilken hon uppskattade väldigt mycket.
Så numera har vi båda vårt eget vatten vid sängen, hon sin skål och jag mitt glas Glad
Folk får tycka va de vill om detta, för så länge min vovve får vatten när hon är törstig så är jag glad Glad

Någon annan som gjort något "udda" i hundväg? Glad

russin
0

Hahaha - min ena hund kommer inte upp i sängen själv, men hon är aldrig törstig på natten (inte heller jag) så jag slipper riskera att katten välter ett glas mitt i natten….Tungan ute

KråkeBen
0

#1 hahah, som tur är äger jag ingen katt (än så länge Flört) funderar på hur jag ska göra när den dagen väl kommer då jag skaffar katt, får förmodligen ha en colaflaska med vatten eller något, och då har Alicia förhoppningsvis blivit så stor att hon klarar av att ta sig ner ch upp på eget bevåg Flört