Så söt! Skendräktig?
Okej… Yissah har ju alltid varit lite speciell och lite "mammig" mot just använda strumpor, hon har heller aldrig varit intresserad av leksaker. Hon har dessutom legat inne på mitt rum den senaste veckan, vill inte komma ut därifrån?! o_O Nuså, nr jag kom in på mitt rum idag märkte jag att Mios enda fungerande pipleksak låg på kudden brevid henne. Hon är jätteförsiktig med den o vaktar den, hämtar tillbax den om jag lägger den på golvet och verkar orolig när jag piper med den..Skendräktig? :-P By the way, hon "sjunger" om man piper med en pipleksak. Hon alltså ylar med, har alltid gjort de oxå.. Trodde först att hon inte gillade ljudet men hon kmr ju närmare när man börjar pipa? XD Nån som vart med om liknande, hundar brukar ju ha ett ljud dom reagerar på? :-)
inte alls sött tycker jag tyvärr.. =(
#1 Vrf inte? Jag tycker de e ganska sött då man ser hur himla försiktigt hon är med en pipleksak lixom, osen visar upp den som att hon var jättestolt över den ^^
Jag tyckte med det var jättegulligt i början, men avbryt det annars kommer du om 2-4 år stå där med en hund som blir totalt stressad för du tar bort leksakerna, letar efter sina valpar (leksakerna/annat) och kan göra vad som helst för att hitta dem, vägrar äta, gnäller 24 h om dygnet, inte finner ro och VÄGRAR gå ut
Första gången är kul, men det är inte speciellt hälsosamt för hunden på något sätt. En gång gick det även så långt att min moster fick komma från helsingborg (11 mil) för att jag trodde att min ena tik skulle valpa… så det var lagom kul skendräktighet :/
Ju mer du uppmuntrar det desto värre kommer det tyvärr att bli så gör inte om samma misstag som jag utan bryt det så fort du kan för att underlätta för dej själv
Kan hålla med om att de är rätt sött :))
Men tyvärr inte alls bra för hunden psykiskt. Om man misstänker att hunden adopterar egna valpar så är de bästa att ta bort dom ifrån henne. Sen aktivera lite extra så hon får annat och tänka på :)
Uppmuntras det så kan det gå hur galet som helst.
Mvh Jenna
Oj, okej visste inte alls det :O Går de att bara ta bort leksaken utan att hon blir typ ledsen? o_O
Hon kanske blir lite "ledsen" och letar efter leksaken. Men det bästa är att ignorera henne helt. Aktivera henne med annat :) Ge henne ett tuggben, göm lite godis i rummet som hon får leta upp, eller gå ut en promenad. Allt för att hon ska ha annat i tankarna. Tillslut så kommer hon och glömma de :)
Mvh Jenna