Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3415 ggr
[RMSLiners]
0

Kläder vid hundträning

Nyfiken på vad ni använder för kläder när ni är ute med hunden? 

Själv använder jag mina jaktkläder från Engelsons till allt som har med hunden att göra. Men dessa kläder kan bli något heta att ha sommartid då de är fodrade. Tips på sommarvändliga hundträningskläder mottages gärna?

Lathundarna
0

Kör med Pinewoodbrallor och Bobergarvästen nu på hösten (Pinewoodväst sommartid) om vi ska träna nåt särskilt eller tillsammans med andra (jag har en förmåga att bli ruskigt skitig då jag fotar andras träning). Annars äre jeans och tröja när vi är ensamma, är ute och knatar eller inte ska köra nåt särskilt.

LostMySelf
0

Antar att du menar agility och sånt, men när jag är ute och tränar vad som helst så är det mjukisbyxor och jumper som gäller, godis i en sån där liten väska från hurtta och klicker är allt jag behöver :P

rebz
0

Det är olika. När det är varmare ute brukar jag ha shorts, t-shirt el linne och min hundförarväst från engelsons. Om det regnar ute blir det jacka och täckbyxor från McKinley. Om det är blött/skitigt/lerigt ute så så brukar det blir täckbyxorna och bara någon tröja. Om det är okej väder och torrt brukar jag skippa täckbyxorna och köra på mjukisbyxor :). Under vintern blir det ibland vinterjackan eller så blir de bara tröja och mjukisbyxor och eventuellt täckbyxor. Sen godis och klicker och ibland långlina och någon leksak är det som hänger med :) Så vad jag har på mig när vi är ute och tränar styrs helt av vädret :P

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

thilda-
0

jag har Bobergs jacka o byxa

eeeliin
0

Byxor från Haglöfs! Bästa klädesplagget jag köpt, och använder hur mycket som helst! Jag är scout, så de kommer till användning ganska ofta, både när jag är med hunden och när jag är på scoutarrangemang. Haglöfs har lite olika modeller, men den modellen jag har är tunna så de är inte för varma på vintern, och så har jag ull-underställ eller vanligt underställ under på vintern (ibland både och om det är riktigt kallt).

Funderar på att köpa ett par till i en annan färg… Rekommenderar starkt! Finns både i dam- och herrmodell

http://www.haglofs.com/sv-SE/produkter/klader/lager/shorts-pants-skirts/dam/mid_q_flex_pant_sv-se.aspx